◄ مقایسه کیفیت آزادراه زنجان با یک آزادراه تازه تاسیس در کشور آذربایجان/ تفاوت از زمین تا آسمان
رانندگان کامیون که به کشور آذربایجان تردد دارند معتقدند کیفیت آزادراه های این کشور قابل قابل مقایسه با آزادراه های ایران نیست.
رانندگان کامیون که به کشور آذربایجان تردد دارند معتقدند کیفیت آزادراه های این کشور قابل قابل مقایسه با آزادراه های ایران نیست.
به گزارش تین نیوز، یکی از این رانندگان کامیون با ارسال تصویری از آزادراه تازه تاسیس کشور آذربایجان آسفالت این محور تازه تاسیس را با آسفالت آزادراه زنجان تبریز مقایسه کرد.
گزارش های پربازدید امروز را بخوانید:
اتوبان اصفهان شیراز ؛ تردد رایگان 6 ماهه تا کی ادامه دارد؟
◄ گرانی کامیون و تریلی در فروردین 1403 ؛ سیگنال دلار به بازار کامیون
او در این تصویر با ایستادن در کنار آسفالت آزادراه کشور آذربایجان و نشان دادن ارتفاع آن با قد خود گفت: لایه آسفالت ریزی این آزادراه نزدیک نیم متر است.
این شهروند خبرنگار تین نیوز، پیش از نیز در مورد آزادراه زنجان تبریز گفته بود: آزادراه زنجان تبریز از نظر کیفیت ساخت و زیرسازی و آسفالت شرایط نامطلوبی دارد و از ابتدا با همین شرایط و بدون مجتمع های خدماتی و پمپ بنزین افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته و مسئولان مربوطه در برابر سوالات مردم در مورد این نواقص رفع آنها را به آینده موکول می کردند.
وی افزوده بود: با نگاهی به تمامی جوانب ساخت این آزادراه کاملا مشخص می شود که از ابتدای شروع این طرح متاسفانه ، فقط ارزان سازی هرچه بیشتر این پروژه ولو به بهای نابودی تمامی مزایای ساخت یک آزادراه با این اهمیت برای کشور مورد نظر بوده است.
او تاکید کرده بود: در بیشتر مواقع در فصل زمستان این آزادراه غیرقابل استفاده است و در بقیه مواقع سال هم به علت سخت گذر بودن آن به علت مسیریابی غلط و عدم احداث تونل مابین بستان آباد تا سرچم که باعث سربالایی و سرپایینی های شدید در حد گردنه در آین آزادراه شده است بیشتر ناوگان سنگین ترجیح می دهند از جاده قدیم زنجان میانه تبریز عبور نمایند و از این اتوبان تردد نکنند که یا موتور کامیون ها در سربالایی های شدید آن خراب می شود یا در سرپایینی های آنجا از شدت ترمز گرفتن لنتها داغ می کنند و لاستیک می ترکد.
وی گفته بود: در مجموع می توان گفت در مسیریابی و کیفیت بسیار نازل ساخت و اجرای آزادراه زنجان تبریز خیانت بسیار بزرگی هم به این منطقه و هم به کلیت اقتصاد کشور شده که متاسفانه صدمه آنهم برای کشور همیشگی است.
برو بابا یه نگاه به خیابانها وجاده های تبریز به زنجان نگاه کن ببین چه افتضاحیه
یکی جلوی اینوبگیره ببینه چند چنده خوب داره میگه که وضع آسفالت وجاده های ماخرابه شوربختانه مادزد زیادداریم ولی اونادزد ندارن ختم کلام
اخه میدونید چیه ؟؟؟اونجا دزد نداره و دزد سره کار ننشسته واسه همینه که همه چیزشون درسته و سره جایه خودشه
منم هر دفعه از اتوبان تهران به تبریز میرم مخصوصا سمت زنجان به مسئولین فحش میکشم، من اتوبانای اذربایجانم دیدم واقعا اروپاست
اونجا دزدی نیست کار میکنن مثل این اقایان فقط شعار نمیدهند ارزش هر کس به قدر عمل اوست ببین چقدر بدبخت شدیم که از آذربایجان هم عقب افتادیم
از افغانستان هم عقب افتادیم
جاده های آذربایجان عالیه ولی پلیس راه های اونجا برا ما ایرونیا ک مسیرمون برا گرجستان هست خیلی گیر میدن و از ما پول میگیرن و اگر اون ۵۰ منات رو ندیم جریمه مینویسن ک باید حین خروج از گمرک باید پرداخت کنیم فقط رشوه بیداد میکنه
افرادی که بانی افزایش مبلغ جرائم رانندگی شدند و به اسم کاهش تصادفات این بار سنگین مالی را برمردم ایران تحمیل کردند بهتر از این آزادراه زنجان تبریز مرگ ، پراز دست انداز و چاله های فراوان و عمیق و فرونشست آسفالت و بلاصاحب برای ترمیم و باز سازی و صاحب دار جهت اخذ عوارض حرام بازدید کنند ۰
در تاریخ ایران بانیان و پیشنهادکنندگان و مصوبین قانون افزایش فضایی مبلغ جرائم رانندگی به خوبی و نیکی ثبت و ضبط نخواهند شد و یاد و خاطره خوبی نزد مردم نخواهند داشت ۰
افزایش فضایی مبلغ جرائم رانندگی راه فساد. رشوه و سوئ استفاده های فراوان را باز خواهد کرد !
با اجرائی شدن این مصوبه اغلب جرائم نقدی خواهد شد !
آزادراهی که در اغلب مناطق آن باید با سرعت ۲۰ تردد کرد بدلیل دست انداز
این هم منبع در آمدی شده ! لاین ۱ و۲ کلا از بین رفته و بناچار اتوبوس و کامیون باید از لاین ۳ تردد کند متاسفانه علیرغم اطلاع و آگاهی پلیس راه باز هم جریمه و رسید کردن دفترچه کار رانندگان مظلوم اتوبوس اولویت پلیس راه است ! و تحمیل انواع هزینه های استهلاک کمک، جلوبندی ، کیسه باد. ترک شیشه ، به صدا افتادن اتاق و از همه سخت تر دزدی آشکار در اخذ عوارض برای آزادراه داغون و غیر قابل استفاده !
علت عمر زیاد و مطلوبیت آسفالت کشور مان با کشورهای دیگر دلایل زیادی دارد انتصاب مسئولین بی تجربه و کار نابلد همه کاره که نه براساس تخصص و تحصیلات بلکه بدلایل سیاسی ، حزبی و توصیه و سفارش به انواع سمتها و پستها منصوب می شوند مانند مهندسی که مدیر اقتصادی می شود مدیرعامل می شود. پزشک می شود. جراح می شود، خلبان می شود و۰۰۰
ایران دیگه💞سخت نگیرید
سلام اول جاده خوب بعد آسفالت خوب بعد افزایش جریمه
فرق استقلال و استعمار
اتوبان زنجان محدوده تاکستان تا ابهر خیلی خرابه هرکی از باند وسط وکندرو حرکت کنه قبر پدر مسوولین این دو تا استان رو چیز باران میکنه چقدر بی عرضه وبیخیال هستن این مسوولین بی خاصیت
بتازگی اون جاده کشور آذربایجان درست شده بدون گاردریل (حفاظ)که اگرهرکامیونی منحرف بشودباآن ارتفاع شانه جاده حتمأچپ میکنه درضمن خودکشورآذربایجان راازایران دزدیدند ووو علنی رشوه میگرندمثل زمان قدیم ترکیه به هرحال بنظربعضی هامرغ همسایه غازه زنده و پاینده باد ایران اسلامی لعنت خداوند بر شیطان ودارودسته اش وطرفدارانش وبی غیرتهای بدبخت بیچاره خودتحقیر وطن فروش
سلام ودرود
خداوکیلی کدوم یکی از جاده ها درست هست فقط وفقط خوب تو اتوبانها عوارض میگیرن اگه خدای نکرده کسی هم تصادف کرد سریع پلیس اعلام میکنه بی احتیاطی راننده تا امروز یکبار نگفتن خرابی آسفالت جادهها
خدا لعنت کنه مسئولین دزد ایران را انشالله
میخوای بگم چرا پس نگرفتن چون ایران بادین اسلامش که همش سیاستی بیش نیست پس نگرفتن که اذربایجان کورش کبیر هخامنشینا ثبت کنه توگوگل سرچ کن میگن کوروش ترک بوده بحث ترک فارس عرب لر کردبلوچ نیست بحث اینه فردامیگن کوروش برامانیست برا اذربایجان
بخدا اسفالت لب مرز شلمچه که دوره شاه اسفالت شده رنگ اسفالتشم روشنه کیفیتش بااین همه خمپاره موشک بهترازاین. شرکت نفت داگ زده لب مرز براخطوط پرواز چرا اون اسفالت کیفیتش خوبه
این گونه قیاس کردن از سر بی علمی کار درستی نیست . ضخامت آسفالت جاده های خارج شهر دارای استاندارد هستند ، این چیزی که در عکس نشان داده شده هنوز شانه خاکی ساخته و پرداخته نشده و اگر به همین شکل بماند خطر واژگونی خودرو ها را در پی دارد . مقایسه بزرگراه در حال ساخت با بزرگراهی با ۴۵ سال عمر ، قیاس مع الفارغ است . البته همه می دانیم که بزرگراه زنجان احتیاج مبرم به روکش دارد .
با احترام .
حالا خوبه که خودت میگی تازه تاسیس. تازه تاسیس را باید با تازه تاسیس مقایسه کرد نه با آزاد راه سی سال ساخت .
قزوین رو که رد میکنی دیگه میری رو ویبره تا زنجان از اونجا به بعدشو نمیدونم چطوریه ، همیشه آسفالت محدوده تاکستان تا زنجان خرابه و پر از چاله های ناجور که واقعا جلوبندی و لاستیک برای ماشین های بی کیفیت داخلی باقی نمیزاره ، عین خیالشونم نیست بابا خیر سرمون از بزرگ ترین کشورای نفتی هستیم یه اسفالت نداریم
اوضاع جاده ها و بزرگراهها در ایران مجموعا و بصورت کلی , بسیار بد و ناگوار و رقت بار و به هیچ عنوان شایسته این کشور نیست .
اتوبان و جاده سالمی که بشه بهش اعتماد کرد و با خیال آسوده ازش عبور کرد , نسبت به وسعت کشور اندکه .
این موضوع در شب و ساعات تاریکی , چندین برابر حادتر میشه .
در این زمینه , حتی جاده ها و اتوبانهای تازه ساخت هم خالی از اشکال نبوده و به انواع و انحا گوناگون , میتونه شرایط رانندگی رو متاثر کنه .
از دگر سو ,, چیزی که مشاهده میشه اینه که , کشور از لحاظ شبکه راه ها , در کل , کمبودی نداره .
بلکه , آنچه که شدیدا اذیت کن و ناراحت کننده و اعصاب خرد کنه , خرابی آسفالت جاده هاست .
اگر ملاک قضاوت درباره جاده ها با رانندگان حرفه ایی , یا کامیون یا اتوبوس یا حتی خطی باشه , که به لحاظ شغلی , شبانه روز و در تمامی محورهای شریانی کشور تردد دایمی دارند ,
موضوع مورد اتفاق نظرشان بر سر خرابی جاده هاست .
بسیار قبل تر از این , در همین تین نیوز از هموطنان دعوت به گزارش خرابی جاده ها شده بود , که این کارزار هم ره بجایی نبرده و به محاق فراموشی رفت ,
اما بیان اینکه چرا وضعیت به اینگونه هست , به هیچ عنوان ساده نیست !
یک معادله عظیم چند وجهی که با چند سطر کوتاه در قالب یک کامنت ,, فهمیدنی و رسا نیست .
مدیریت ناکارآمد در سطوح کلان ,, مناقشات فراگیر سیاسی داخلی و خارجی و منطقه ایی که منجر به خروج یا فرار از سرمایه گذاری در این حوزه میشه ,, بحران های پی در پی که باعث التهاب و هرج و مرج در لایه های گوناگون کشور میشه ,, عدم تخصیص اعتبار و بودجه لازم و کافی ,, عدم رعایت و نظارت کافی در وزن محوری و عبور کامیون و ماشین آلات سنگین با بار و تناژ غیر مجاز ,,, در مواردی , عدم انجام تعهدات , یا اهمال کاری توسط پیمانکار طرف قرارداد با وزرات راه و شهرسازی و خیلی از دلایل پیدا و پنهان دیگه , که در وضعیت خرابی جاده ها دخیل اند و نیازمند بررسی و تحقیق و کار میدانی از نزدیک دارند .
ضمنا , مقایسه و بررسی کشورهای نمونه از لحاظ جاده و راه که در دنیا مقام اول را دارند , و اینکه , چگونه به این مقام رسیدند و ایران در کجای این جایگاه قرار داره و چطور باید ارتقا پیدا کنه ,, خودش میتونه به نوعی سرمشق و الگو برای ما باشه .
احسنت تین نیوز تشکر