بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ روایت یک راننده اتوبوس از تمام مصائب دریافت کارت هوشمند رانندگان

رانندگان تازه وارد که قصد شروع به کار در بخش حمل و نقل را مسافری دارند بعد از گرفتن گواهینامه تازه وارد مراحل دریافت کارت هوشمند که بین ۴ تا ۱۲ ماه زمان می برد و هزینه ثبت نام و کلاس ها و...آن میلیونی است، می شوند.

روایت یک راننده اتوبوس از تمام مصائب دریافت کارت هوشمند رانندگان
تین نیوز

رانندگان اتوبوس فعال در بخش حمل و نقل مسافری بین شهری می گویند که با مشکلات زیاد و عدم کمک و همیاری مسئولان مواجه اند.

به گزارش تین نیوز، امیر چالاکی راننده اتوبوس این مطلب را در بخش شهروند خبرنگار تین نیوز نوشت و افزود:  رانندگان تازه وارد که قصد شروع به کار در بخش حمل و نقل را مسافری دارند بعد از گرفتن گواهینامه تازه وارد مراحل دریافت کارت هوشمند که بین ۴ تا ۱۲ ماه زمان می برد و هزینه ثبت نام و کلاس ها و...آن میلیونی است، می شوند.

وی تاکید کرد: پس از آن نوبت به مرحله دریافت کارت سلامت با قیمت بالا می شودو بعد از دریافت کارت سلامت و عدم اعتیاد،  شرایط مربوط به سازمان تامین اجتماعی و مراحل آن را پشت سر می گذرانند که این مرحله نیز علاوه بر هزینه های بالا، چند ماه تمام به طول می انجامد.

این راننده اتوبوس عنوان کرد: رانندگان اتوبوس تازه وارد پس از طی این مراحل باید برای دریافت دفترچه کار یا ثبت ساعت اقدام کنند که هنگام گرفتن دفترچه کار، پلیس با چند مهر و یاداشت می نویسند که راننده مذکور تا یک سال بعد نمی تواند به عنوان تک راننده برای مسیر کوتاه یا راننده اول در مسیرهای طولانی کار کند.

چالاکی ادامه داد: رانندگان جدید الورود پس از پشت سر گذاشتن این مراحل طولانی و پرهزینه، باید حدود یکسال صبر کنند تا راننده تک یا اول ناوگان بشوند و طی این سال مجبور هستند کیلومتر مورد نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را طی مسیر کنند و یا تعداد صورت وضعیت مشخص شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده را کسب نمایند وگرنه کارت هوشمند آنان تمدید نمی شود که برای دستیابی به این هدف، راننده مجبور است از ابتدای فعالیت، بیمه ماهانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را واریز کند.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان برای رفع موانع و مشکلات رانندگان اتوبوس بین شهری اقدامات موثر و لازم را انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر

    به هرحال انجمن صنفی رانندگان وکامیونداران ومسافری هم خرج دارند یادش بخیر پدران ما دهه شصت بهترین دوران رانندگی کردن نه سرخر داشتن نه مفت خور ونه شریک و خلاصه رفیق هرچی مصیبت از دهه هفتاد شروع شد که چندنفر راننده که مرد جاده نبودن برای فرار از ناتوانی شغل رانندگی بفکر چاره افتادن وگفتن چکنیم چکارکنیم که نانمان تو روغن حیوانی کرمانشاهی بیفتد و انجمن رانندگان تشکیل دادن وخود را برتر وفهیم تر میپتداشتن .ای روزگار کجارفت آن همه خوشی وراحتی دهه شصت یادش بخیر.لعنت برآنان که دهه هفتاد به جان رانندگان افتادن وجیب راننده را مبچاپند کارت هوشمند بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی طب کار مفت خور فنی حرفه ای مهار بار بچه مهندسان بیکار ‌.....بله رانندگان شدن نردبان بالارفتن مدیران انجمن صنفی ومسول اشتعالزایی بچه مهندسان بیکار .صنف راننده بی صاحب اسن

  • ناشناس

    درود به شرفت

  • ناشناس

    پلیس راه بین شهری مگر می‌گذاره رانندهای اتوبوس کار کنند ب هر بهانه کوچک دفترچه کار ظبط میکنه اما فکر نمیکنه جونه چند نفر دست راننده هست که اعصاب خراب پشت فرمان نشسته