خط ۷ متروی تهران در مراحل پایانی
تیننیوز| بامداد ۱۸ اسفند شهردار تهران و جمعی از معاونان وی از خط ۷ در آستانه افتتاح آن بازدید کردند.
این خط که از جنوب شرق تهران و محدوده ورزشگاه تختی آغاز میشود پس از عبور از خیابانهای آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی، میدان محمدیه، بزرگراه نواب، خیابان انقلاب، بیمارستان امامخمینی، بوستان گفتگو و برج میلاد در نهایت به میدان صنعت در شهرک قدس میرسد.
این خط با 30کیلومتر طول دارای 22ایستگاه است. آنطور که هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت متروی تهران روز گذشته به همشهری گفت هماکنون صد درصد تونلها و عملیات احداث ایستگاههای این خط به پایان رسیده و نصب تجهیزات و نازککاری در آن در حال انجام است. به گفته وی ساخت این خط بهطور کلی بیش از 97درصد پیشرفت داشته و باید منتظر بهرهبرداری از آن در آینده نزدیک بود.
آنطور که مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه اظهار داشت، در بازدید دیروز شهردار تهران دستور رفع مشکل اعتباری برای تکمیل خط7 را نیز داده و قرار است بهزودی منابع لازم از سوی بانک شهر و منابع مالی شهرداری تهران تأمین شود. درویشی همچنین تأکید کرد: کل ساخت خط7 اعتبار 6هزار میلیارد تومانی نیاز داشت که از این میزان هزینه صورت گرفته 50درصد جزو تعهدات قانونی دولت است اما تاکنون اعتباری برای این خط پرداخت نشده است. همچنین برای تکمیل خطوط 7 و فرودگاه امام در سال95 باید ماهانه حدود 200میلیارد تومان هزینه میکردیم که با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران این اعتبار محقق شده است.
پیش از این مازیار حسینی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید خبرنگاران از مراحل ساخت خط7 گفته بود: تا پایان امسال فاز نخست خط7 متروی تهران به طول 10کیلومتر و 5ایستگاه مسافرگیری شده و مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. به گفته حسینی، این خط عمیقترین خط متروی تهران است که از زیر تمام خطوط متروی تهران عبور میکند.