بازدید سایت : ۳۷۴۸۴

◄ مشکلات خط ۸ مترو

مشکلات خط ۸ مترو
تین نیوز |

فروردین ماه امسال خبری به نقل از شهردار تهران در تین‌نیوز منتشر شد که در آن آمده بود به‌زودی دومین متروی اقماری تهران در حومه جنوبی پایتخت در قالب خط ۸ مترو به بهره‌برداری می‌رسد تا مسافران فرودگاه امام خمینی بتوانند با کمترین هزینه و وقت از طریق مترو به تهران برسند.



بر اساس این گزارش خط جدید متروی تهران که خط ۸ نام گرفته، از ایستگاه شاهد در خط یک آغاز می‌شود و با طول 27کیلومتر، طی مسیر نمایشگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام را از طریق مترو فراهم می‌کند. پروژه خط ۸ مترو با فرا رسیدن نوروز ۹۶ نیز از فعالیت بازنایستاد و آخرین روزهای تکمیل عملیات ساختمانی، نصب و تست تجهیزات را گذراند تا به‌زودی شرایط بهره‌برداری از آن محقق شود.

 


  افق خط ۸ مترو شامل ۳ فاز می‌شود که فاز اول‌ از ایستگاه شاهد تا شهرآفتاب به‌طول ۴ کیلومتر سال گذشته افتتاح شد. همچنین فاز دوم آن از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی به‌طول ۲۷ کیلومتر آماده بهره‌برداری شده و فاز سوم آن از فرودگاه امام خمینی تا پرند به‌طول ۱۹ کیلومتر در برنامه است که با تامین ۴۰۰ میلیارد تومانی بودجه دولت باید تکمیل شود.


بدین‌ترتیب خط تهران- پرند ۵۲ کیلومتر خواهد‌ بود که سرفاصله حرکت قطارها در آن ۶دقیقه طراحی شده و می‌تواند درصورت تکمیل ۳۲۰ هزار نفر را هر روز جابه‌جا کند که این عدد در سال به ۱۱۶ میلیون نفر خواهد رسید.

 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ تعدادی از کاربران پیام‌هایی ارسال کردند که در ادامه می‌خوانید.

 

یک کاربر در پیام خود مطرح کرده است: سوال این است که وقتی گفته می‌شود به زودی این خط به بهره‌برداری می‌رسد باید سیستم برق خط هم تکمیل شده باشد ولی نه شبکه برق بالاسری دیده می‌شود و نه ریل سوم. پس چگونه  قرار است این خط به بهره‌برداری برسد؟

 

وی افزوده است: مورد بعدی این‌ است که خط ۸ به همراه خط ۹ خطوطی بودند که به تصویب شورای عالی ترافیک نرسیدند و بعدها به ضرورت این خطوط تاکید شد حالا چه اجباری بود که خط فرودگاه را به نام خط ۸ نامگذاری کنند در صورتی‌که قبلا خود مسئولان این خط را به عنوان امتداد خط یک نامگذاری می‌کردند و تا به اینجا هم همین گونه بوده است.

 

این کاربر خاطرنشان کرده است: در واقع از ایستگاه شاهد انشعابی به سمت ایستگاه شهر آفتاب و در ادامه به سمت فرودگاه می‌رود و خط جدایی نیست. در ایستگاه شهر آفتاب هم تابلوهای نصب شده برای راه‌اندازی این ایستگاه را جزوی از خط یک نامگذاری کرده بودند.

 

وی تاکید کرده است: همچنین به جز این موارد که ذکر شد و فاصله بسیار نزدیکش به آزادراه تهران قم، مسایل مبهم بسیاری دارد که امیدوارم توضیحی برایش وجود داشته باشد.

 

کاربر دیگری نیز آورده است: به‌علت بالاسری بودن این خط، عبور آن از سطح است و ریل سوم در بارندگی‌ها و سیل از بین می‌رود و در تونل کاربرد دارد. در زمینه نزدیکی به آزادراه هم باید شهرداری و ناظر وزارت راه پاسخگو باشند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.