◄ اثر اقدامات نظارتی در فرودگاه امام بر سطح رضایتمندی مسافران
سطح رضایتمندی مسافران در فرودگاه امام افزایش یافت. علی رستمی معاون امور فرودگاهی و عضو هیئتمدیره شرکت شهر فرودگاهی امام با اعلام این خبر دلیل آن را برنامهریزی و هدفگذاریهای انجامگرفته در کنار استفاده از ناظرها در بخشهای مختلف دانست.
سطح رضایتمندی مسافران در فرودگاه امام افزایش یافت.
علی رستمی معاون امور فرودگاهی و عضو هیئتمدیره شرکت شهر فرودگاهی امام با اعلام این خبر دلیل آن را برنامهریزی و هدفگذاریهای انجامگرفته در کنار استفاده از ناظرها در بخشهای مختلف دانست.
به گفته رستمی، براساس نظرسنجیها که هم از طریق خود فرودگاه و هم سازمان گردشگری انجام گرفت سطح رضایتمندی خوبی همراه با پیشرفت به وجود آمده است. این اتفاق و این بهبود سطح رضایت و پیشرفت صورت گرفته به نحوی یک خوشحالی مضاعف برای همه همکاران است که طی این مدت شبانهروز زحمت کشیدند.
معاون امور فرودگاهی و عضو هیئتمدیره شرکت شهر فرودگاهی امام با اشاره به برنامهریزیهای انجامگرفته و اجرایی شده برای این ایام و همچنین آغاز موج دوم سفرهای نوروزی افزود: در وهله اول ضمن تبریک مجدد سال جدید خدمت همه مسافرانی که فرودگاه امام را بهعنوان شروع یا خاتمه مقصد انتخاب کردند یک تبریک هم خدمت مجموعه عظیم وزارت راه و شهرسازی دارم که در این ایام زحمات زیادی را در همه عرصهها متحمل شدند. طبق برنامهریزی انجامگرفته قبل از سال جدید که با ترجمانهای مختلف صورت گرفت خوشبختانه تمهیدات و تدابیری که برای یک برنامهریزی خوب نیاز بود انجام شد و خوشبختانه به اکثر هدفهایی که برای تسهیل سفرهای نوروزی صورت گرفت دست پیدا کردیم.
او ادامه داد: این هدفها در بخشهای نظارت و خدمات مثل حملونقل عمومی بود که شاید در سالهای گذشته وجود نداشت یا بهصورت کمرنگ بود که در سال جدید شاهد افزایش آن بودیم. بعدازاین برنامهریزیها وارد سفرهای نوروزی شدیم و به همین دلیل در بخشهای مختلف، برای خدماتی که یک مسافر در فرودگاه نیاز داشت و باید آن را دریافت میکرد ناظرهای جداگانه گذاشته شد و آنها بر خدماتی که برایشان تعریفشده بود نظارت داشتند. بهعنوانمثال پارکینگ، تاکسیرانی و حتی حملونقل عمومی، نمازخانهها، چرخهای حمل بار و بقیه موارد هم از طرف فرودگاه ناظر جداگانه برایشان تعریف شد تا در صورت هرگونه مشکل و پایین آمدن کیفیت خدمات ورود کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.
رستمی درباره مدیریت پروازها و اقدامات صورت گرفته برای تسهیل کار مسافران نوروزی با اشاره به کارهای عملیاتی شده در این زمینه تصریح کرد: یک اتفاق جدید در آغاز سال جدید در فرودگاه امام رخ داد بحث توزیع پروازها برای روزها و ساعتهای مختلف بود. بهاینترتیب ما با این برنامهریزی توانستیم صفهای طولانی در پشت گیتهای گذرنامه، پلیس، سپاه یا کانترها را نداشته یا به حداقل برسانیم. این برنامهریزی انجامشده در خصوص توزیع پروازها بهشدت موردتوجه ارگانها قرار گرفت و همه متفقالقول معتقد بودند این توزیع کمک زیادی به آنها برای مدیریت صفها در پشت گیتها داشت.
او افزود: در کنار این مسائل برای ایجاد شادابی و بالا رفتن روحیه سفر مسافران این فرودگاه سفرههای هفتسین را در همه سالنهای ترمینال داشتیم و در بخشهای مختلف حتی در نمازخانههای فرودگاه گلآرایی صورت گرفت و تابلوهای زیبا نصب شد. تمام این زیباسازیهای صورت گرفته به سبک ایرانی اسلامی و مدرن بود و به بهترین شکل انجام گرفت که خوشبختانه این خدمات مورد رضایت اکثر مسافران نوروزی بود و سطح بالایی از رضایتمندی را شاهد بودیم.
معاون امور فرودگاهی و عضو هیئتمدیره شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با تأکید براینکه در سال جدید برنامههای اجرایی و هدفگذاریهای انجامشده در ایام نوروز متوقف نشده و با قدرت ادامه خواهد یافت به برنامهریزیهای جدید در سال ۹۷ اشاره داشت و تصریح کرد: طبق جلساتی که با همکاران و ارگانهای مختلف برگزار کردیم این سطح خدماتی ارائهشده در ایام نوروز حفظشده و در تلاش خواهیم بود که روزبهروز بهتر و باکیفیت بالاتری انجام بگیرد و قطعاً در ماههای آینده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
رستمی افزود: بابت این اتفاقات خوب در ماههای آینده میتوانیم به نگاه ویژه به حوزه نرمافزاری و در بحث هوشمندسازی اشاره داشته باشیم که پیش از راهاندازی ترمینال سلام در آیندهای نهچندان دور و ایجاد یک ظرفیت خوب تا آن زمان بحث الکترونیکی کردن خدمات ظرفیتسازی مناسبی انجام بگیرد. این خدمات مثل کارت پرواز الکترونیکی، واریز عوارض خروجی و دیگر مباحث است که به دنبال این هستیم توسط خود مسافر انجام بگیرد.
طبق برنامهریزیها در تعطیلات نوروز 97 بیش از 5هزار و 800 پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه امام انجام خواهد شد که 900 پرواز آن بهصورت فوقالعاده خواهد بود.