لزوم تدبیر ویژه برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده
امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیطزیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیتهای بیشتری را ایجاد کند.
یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیطزیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیتهای بیشتری را ایجاد کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک ، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ ، پیشنهاداتی ارایه کرد.
وی افزود: مبلغ طرح روزانه ترافیک با جریمه ورود بدون مجوز به این محدوده تفاوت زیادی ندارد و این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد. باید از طریق پلیس و مواد قانونی پیگیری شود تا مبلغ جریمه از میزان مبلغ دریافت مجوز روزانه طرح بیشتر باشد تا جریمه ها بازدارندگی داشته باشند و طرح شورای شهر نیز به خوبی اجرا گردد.
پیرهادی در ادامه پیشنهادات خود با بیان اینکه طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد و در چند سال آینده دچار فاجعه در این حوزه خواهیم بود گفت: چند میلیون موتورسیکلت و خودرو سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد میکنند که در سالهای آینده مشکلات جدیدی را ایجاد خواهند کرد.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: در بحث طرح ترافیک و معاینه فنی، شهرداری تهران اقدامی انجام دهد تا میزان آلایندگی خودروهای فرسوده مشخص شود.
وی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیطزیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیتهای بیشتری را ایجاد کند.