چمران: حریم بزرگراه آزادگان را خوردند و بردند
رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: حریم شهر تهران کاملا ناعادلانه است هر چند ما با همین هم کنار آمده ایم به عنوان مثال بزرگراه آزادگان در جنوب شهر قرار دارد و در آن سوی آن دیگر تهران نیست حریمش را خوردند و بردند این ها ناعادلانه است.
رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: حریم شهر تهران کاملا ناعادلانه است هر چند ما با همین هم کنار آمده ایم به عنوان مثال بزرگراه آزادگان در جنوب شهر قرار دارد و در آن سوی آن دیگر تهران نیست حریمش را خوردند و بردند این ها ناعادلانه است.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهرانروز سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران گفت: قرار است امروز امانی عضو شورای شهر گزارشی از منطقه ۱۹ ارائه کند. همچنین امروز در خصوص بهای خدمات مراکز ورزشی هم اصلاحاتی پیشنهاد شده است.
وی با تأکید بر این موضوع که در ۴ تا ۵ جلسه گذشته شورا فرصت نکردیم به موضوع باغات بپردازیم، گفت: امروز وقت بیشتری را برای این موضوع صرف خواهیم کرد.
دستکاری چراغ های هوشمند راهنمایی رانندگی برای کنترل ترافیک
چمران در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا در روزهای بارانی پلیس چراغ های راهنمایی و رانندگی را دستکاری کرده و بعضا به برخی چراغ ها حدود 10 دقیقه زمان داده می شود، گفت: ما برنامه های توصیه ای در این زمینه داریم اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی چراغ ها را می بندند؛ به خاطر باران نیست وقتی باران می بارد روش رانندگی تغییر می کند و همین امر در حجم ترافیک تأثیرگذار است و قطعا میزان ترافیک بیشتر می شود.
وی ادامه داد: پلیس هم مجبور به دستکاری در سیستم های هوشمند راهنمایی و رانندگی می شود البته صحبت هایی در این زمینه صورت گرفته تا نظم بیشتری وجود داشته باشد؛ ما هم از مردم خواهش می کنیم در روزهای بارانی که شرایط رانندگی متفاوت است با دقت بیشتری رانندگی کنند. صبر و احتیاط خود را بیشتر کنند تا از بروز تصادفات جلوگیری شود.
ترافیک تهران بیشتر می شود
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ترافیک تهران در چند روز اخیر غیرمتعارف شده است، گفت: در ترافیک اتلاف وقت داریم و عمر انسان ها به هدر می رود. در ماه های آخر پاییز احتمالا ترافیک تهران شدیدتر هم می شود چرا که طول روز کم شده و تراکم خودروها در ساعات پایانی بیشتر می شود و طبیعی است که ترافیک بیشتر شود البته همچنان تأثیر ترافیک مهر را هم داریم.
وقتی گرمخانه داریم اتوبوس سیار محلی از اعراب ندارد
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار بود اتوبوس های سیار گرمخانه ای در تهران همزمان با برودت هوا ایجاد شود، گفت: باید این موضوع بررسی شود که نیاز است یا خیر برخی مواقع ضروری است اما زمانی که ما در تهران گرمخانه داریم دیگر این اتوبوس ها محل اعراب ندارند.
رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش در خصوص موضوع حریم و تقسیمات کشوری، گفت: با وزیر کشور و معاون سیاسی در مورد حریم جلسه داشتیم همچنین با استاندار تهران هم در روز افتتاحیه مترو صحبت کردیم و خواستار ایجاد جلسه مشترک شدیم تا مشکل حریم برطرف شود.
تقسیمات حریم منطقی نیست
چمران با بیان اینکه ما نمی خواهیم در حق کسی اجحاف کنیم، گفت: نباید تقسیمات به صورت غیرمنطقی باشد و در حال حاضر تقسیمات منطقی نیست. به جدا شدن قیامدشت از تهران کاری ندارم تصمیم گرفتند انجام دادند ما هم اصراری نداریم اما زمانی که آنها به تهران چسبیده بودند از نظر شهرسازی به نفع شان بود هر چقدر شهر را تیکه پاره کنیم نتیجه معکوس می گیریم اینکه جاده را کش دهند تا نزدیک اتوبان بسیج بعد بگویند که حریم است منطق ندارد و با فلسفه حریم مطابقات ندارد.
اینکه زمینی را تا لب جاده کش می دهند بعد می گویند اینجا حریم است ،آزار دهنده است
وی گفت: اینکه زمینی را کش می دهند تا به لب جاده برسد و یا کارخانه ها در آنجا قرار دارند و بگویند اینجا حریم است آزاردهنده است. ساخت و سازهای غیرمجاز که در حریم صورت می گیرد شهرداری باید آن را تخریب کند بعد می گویند بروید شهردار را دستگیر کنید چرا که جلوی ساخت و ساز غیرقانونی را گرفته این موضوعات آزاردهنده است.
حریم بزرگراه آزادگان را خوردند و بردند
رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: حریم شهر تهران کاملا ناعادلانه است هر چند ما با همین هم کنار آمده ایم به عنوان مثال بزرگراه آزادگان در جنوب شهر قرار دارد و در آن سوی آن دیگر تهران نیست حریمش را خوردند و بردند این ها ناعادلانه است. اما باز هم ما به مردم گلدسته خدمات می دهیم زباله هایشان را می بریم، پارک برایشان می سازم چرا که خودشان توان این کار را ندارد ما هم وظیفه انسانی مان حکم می دهد که همکاری کنیم.
وی گفت: باید جلساتی گذاشته شود تا مشکل حریم حل شود ما هم اعلام آمادگی کرده ایم اما فکر می کنم دوستان در وزارت کشور و تقسیمات کشوری تمایلی به این کار ندارند.
لزوم بهینه سازی فرآیند بهره برداری خطوط شش و هفت مترو
در ادامه این جلسه زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته تبریک بدنی و ورزش به تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان اظهار داشت: امیدوارم توسعه همه جانبه ورزش در ابعاد از جمله تعلیم و تربیت، همگانی و حرفه ای برای گروه های مختلف به ویژه دانشجویان و دانش آموزان، بانوان، معلولان، جانبازان، سالمندان و کودکان با نگاه عدالت محور در دستور کار شهرداری تهران و مدیریت شهری قرار گیرد.
شمس احسان در ادامه با تاکید بر لزوم بهینه سازی فرآیند بهره برداری خطوط شش و هفت مترو گفت: با توجه به اینکه با افتتاح و بهره برداری از ایستگاه های جدید خطوط شش و هفت مترو، خوشبختانه نرخ تقاضای سفر با حمل ونقل عمومی و مسافرپذیری در این مسیرها افزایش چشمگیری داشته است.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: ضرورت دارد در توزیع تعداد واگن در خطوط و کاهش سرفاصله عبور قطار به خصوص در ساعات پیک سفر در این خطوط بازبینی و بهینه سازی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر، گزارشات متعددی از شهروندان و بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان به اعضای شورا منتقل می شود که در ساعات پیک سفر، تعداد مسافر در ایستگاه های تبادلی خطوط شش و هفت نظیر ایستگاه های توحید و تربیت مدرس به حدی است که تا چند دقیقه امکان بستن درب قطار به دلیل تراکم زیاد به خصوص در قسمت واگن بانوان وجود ندارد که این مساله باعث اختلال در سرفاصله قطار و خروج از سیستم سیگنالینگ هوشمند به دستی می شود.
شمس احسان ادامه داد: موضوع دیگر نیز در خصوص تعجیل صورت گرفته پیرامون اطلاع رسانی درباره اپلیکیشن شهرزاد به منظور پرداخت غیرحضوری و اکارت بلیت الکترونیک است که بر اساس گزارش های موجود، عدم هماهنگی بین این سامانه با سامانه های پرداخت داخل مترو باعث مشکلاتی برای شهروندان شده و شهروندی که قصد استفاده از هر دو سامانه را دارد با اختلال و پیغام خطا در کارت خود در عبور از گیت در اکثر ایستگاه ها مواجه می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از شهردار تهران انتظار می رود علاوه بر لزوم بهینه سازی فرآیند بهره برداری خطوط شش و هفت مترو، تکمیل زیرساخت فنی سامانه های مذکور و ضرورت اجرای آزمایشی نرم افزارهای جدید در یک دوره زمانی مناسب قبل از اطلاع رسانی گسترده به شهروندان را در دستورکار قرار دهد.