عضو شورای شهر تهران: فقط ۱۵۰ راننده تاکسی خواهان خرید تاکسی های برقی شده اند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی های برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی های برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.
سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارشی حسابرسی سازمان تاکسیرانی برای سال ۱۴۰۲ و درباره برخی از مشکلات در سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: تقریباً یک سری از موارد هیچ ارتباطی به سازمان تاکسیرانی ندارد بلکه مستقیماً مرتبط با سیاست های شهرداری تهران است، برای مثال در زمان آقای بهرامی لایحه هیئت مدیره تدوین و ارسال شد، اما پس از آن این لایحه هیچ اصلاحی نداشته است.
وی ادامه داد: متاسفانه متوجه شده ایم که بخشی از بودجه سازمان تاکسیرانی برای ون ها، به سازمان اتوبوسرانی داده شده است.
تشکری هاشمی در خصوص تاکسی های فرسوده بیان کرد: در تهران ۸۰ هزار تاکسی وجود دارد که طبق آمار ها ۵۰ تا ۶۰ هزار تعداد از این تاکسی ها به سن فرسوده رسیده اند هم در سال گذشته و هم امسال برای نوسازی تاکسی ها بودجه اختصاص داده شد، اما هنوز این امر محقق نشده است زیبنده مردم تهران نیست که سوار بر تاکسی های فرسوده شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار: با وجود اینکه شهرداری تهران اصرار بر واردات خودرو های برقی دارد، اما هنوز مردم و رانندگان تاکسی برقی سازی را قبول ندارند، در حالی که بیش از ۳۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد، اما فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی های برقی هستند این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه نیابد در چرخه معیوب قرار گیریم، گفت: بهترین خودرو ها در داخل تولید می شوند، اما یک مرتبه تمام همت را روی خودرو های برقی گذاشته ایم و در طول این ۳ سال و تا این لحظه فقط ۲۵۰۰ خودرو نوسازی شده اند.
تشکری هاشمی در خصوص الزام سازمان تاکسیرانی به طراحی یک سامانه جدید گفت: سازمان تاکسیرانی را مجبور کرده ایم تا برای ثبت درآمد های خود اقدام به طراحی سامانه جدید کند، در حالی که سیستم های بانکی بسیاری وجود دارند صحیح نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم.
ظاهرا این تاکسی های برقی نباید از محدوده تهران خارج شوند ، لذا برای راننده بصرفه نیست. به همین دلیل متقاضی کم است. چه خوب بود نخست پیش نیاز ها و شرائط مهیا می شدند و سپس اقدام می شد. این طرح هم مانند دوچرخه های شهرداری شکست خواهد خورد ، چون منطق کارشناسی و اقتصادی در آن مانند بسیاری طرحهای خلق الساعه شهرداری تهران و معاونتهای ذبربط حمل و نقل و زیربناها و مدیریت ترافیک رعایت نشده اند و اصولا نمایشی هستند !!!!!!