«لجبازی» چه بر سر تجهیزات هوشمند تهران آورد؟
نیمی از اتوبوس های تندروی تهران کارتخوان ندارند و این موضوع موجب خسارت میلیاردی روزانه ناشی از عدم النفع شهرداری از محل درآمد بلیت فروشی شده است.
نیمی از اتوبوس های تندروی تهران کارتخوان ندارند و این موضوع موجب خسارت میلیاردی روزانه ناشی از عدم النفع شهرداری از محل درآمد بلیت فروشی شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روزن آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می گوید: از اولین سال دوره فعلی مدیریت شهری، تصمیم گرفتند سیستم بلیت و کارتخوان را در شبکه اتوبوسرانی تغییر دهند و در نتیجه اقدام به جمع آوری تجهیزات کارتخوان قبلی کردند. حالا بعد از سه سال و نیم همچنان نیمی از اتوبوس های BRT فاقد کارتخوان هستند.
این عضو شورای شهر تهران معتقد است سرنوشت مبهم تجهیزات هوشمند شهر تهران فقط مربوط به کارتخوان های شبکه اتوبوسرانی نیست؛ بلکه سایر تجهیزات هوشمند از جمله دوربین ها نیز به چنین سرنوشتی دچار هستند. وی این وضعیت را ناشی از بی تدبیری یا لجبازی توصیف می کند و خواستار ورود دستگاه های نظارتی به این موضوع است.
از زمان حاشیه ساز شدن حضور حسین حیدری، داماد شهردار تهران در راس تصمیم سازان حوزه فناوری اطلاعات شهر تهران، پروژه های مختلفی در حوزه هوشمندسازی تعریف شد که برخی از آنها موازی کاری و برخی فاقد ضرورت بود. از جمله این پروژه ها راه اندازی سامانه «شهرزاد» به جای «تهران من» بود. تصمیم به جایگزینی سیستم کارت بلیت شبکه BRT نیز بعد از سه سال و نیم به نتیجه نرسیده است.
اعضای شورای شهر تهران بارها نسبت به این اقدامات و موازی کاری ها واکنش نشان داده اند و اشاره تشکری هاشمی به لجبازی نیز، نشات گرفته از سریال تصمیماتی از این جنس است که در حوزه هوشمندسازی اتخاذ می شود.