بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

وقتی خط ۳ مترو تکمیل شود، بزرگان دعوت می شوند

تین نیوز | عدم حضور برخی اعضای شورای شهر در مراسم افتتاح مترو به تعبیر برخی افراد اشاره به اختلاف میان برخی شورای شهر و شهرداری است. احمد دنیامالی، یكی از اعضای شورای شهر تهران است كه رابطه نزدیكی با شهردار تهران دارد و همین نزدیكی تاثیر زیادی روی شهردار شدن قالیباف داشته است. از سوی دیگر دنیامالی سابقه كار در مترو تهران را دارد و مدتی عضو هیات‌مدیره قطار شهری تهران بوده است. به همین بهانه گفت‌وگوی كوتاهی با این عضو شورای شهر داشتیم.
 
چرا اعضای شورای شهر تهران به مراسم افتتاح مترو دعوت نشده بودند؟ 
قرار نیست در هر پروژه‌ای كه افتتاح می‌شود همه اعضای شورای شهر حضور داشته باشند. به هر حال اگر پروژه مهمی باشد و شرایط هم مهیا شود اعضای شورای شهر در برنامه حضور پیدا خواهند كرد. البته در این پروژه برخی همكاران ما حضور داشتند و به نمایندگی از اعضای شورای شهر در مراسم افتتاح حضور پیدا كردند.
 
كدامیك از اعضای شورای شهر در این مراسم بودند؟
 براساس اطلاعاتی كه من دارم آقایان چمران، قناعتی، سرخو و طلایی در این مراسم حضور داشتند.
 
در این مراسم جای خالی مقامات دولتی به چشم می‌آمد. فكر نمی‌كنید بهتر بود برخی مقامات اجرایی نیز در این مراسم حضور پیدا می‌كردند؟ 

روز سه‌شنبه تنها قسمت جنوبی خط3 مترو افتتاح شد آن هم در حالی كه برخی ایستگاه‌های آن به بهره‌بر‌داری كامل نرسیده بود و هنوز نیمه شمالی آن هم تكمیل نشده است. به هر صورت هنوز كارهایی باقی مانده و ان‌شاءا... زمانی كه كل خط به بهره‌برداری برسد از بزرگان برای حضور در مراسم افتتاح دعوت خواهد شد.
 
به نظر شما خط3 مترو چه زمانی به بهره‌برداری كامل خواهد رسید؟ 
اگر منابع تامین شود برای سال آینده تكمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
در بحث هدفمندی یارانه‌ها بحث افتتاح خطوط مترو بسیار مطرح می‌شود. چشم‌انداز آینده مترو را چطور ارزیابی می‌كنید؟ 
در این 4-5 سال آینده حمل و نقل عمومی مترو اولویت شهرداری تهران است و شورای شهر نیز مبلغ خوبی را برای گسترش خطوط مترو اختصاص داده است.
 
خط3 مترو در حال حاضر در ساعات محدود و با ظرفیت محدود شروع به كار كرده. چه زمانی این خط به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید؟ 

معمولا این خطوط مترو در ماه‌های اول با ظرفیت كامل استفاده نمی‌شود. به هر حال اینها باید دوره آزمایشی را پشت سر بگذارند. در این مدت از یك طرف ظرفیت جابه‌جایی بالا می‌رود و از طرف دیگر امكاناتی مثل پله برقی و ایستگاه‌های میانی افتتاح می‌شود. مردم هم به مرور متوجه مزیت‌های این خط خواهند شد و این خط را جایگزین مسیرهای قبلی برای رسیدن به مقصد می‌كنند. این روند تقریبا چند ماه یا یك سالی طول می‌كشد. در این مدت هم تعداد قطارهای مترو افزایش می‌یابد و هم افرادی كه از خط جدید استفاده می‌كنند.
 
شورای شهر تهران توانسته آن‌طور كه مدنظر اعضاست بر عملكرد شهرداری تاثیرگذار باشد؟ 
قطعا هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی پیش رو داریم اما همه اعضای شورای شهر روی این موضوع متفق‌القول هستند كه باید شورای شهر به شكل جدی‌تری در مسائل مربوط به شهر تهران ورود پیدا كند. در نشست هفته گذشته‌ كه بین اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران در مجلس داشتیم، جدی‌ترین بحثی كه از سوی اعضای شورای شهر مطرح ‌می‌شد همین بحث بود و اعضای شورای تهران اعتقاد داشتند بحث مدیریت یكپارچه شهری باید بدل به قانون شود تا شورای شهر بدل به شورای شهرداری نشود.
 
نگاه دولت به بحث حمل و نقل عمومی در تهران چطور بوده است؟

 خوشبختانه نگاه دولت به این مسئله بسیار مثبت است و اعتقاد داریم اگر كمك دولت نباشد نمی‌توان پروژه‌های بزرگ را در شهر تهران اجرایی كرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.