◄ یکپارچه شدن شهرسازی و حمل و نقل دلیل خوبی برای انتزاع یا ادغام نیست
انتزاع وزارت راه و شهرسازی علاوه بر موافقان، مخالفانی نیز دارد که در توجیه مخالفت خود تحمیل هزینه مجدد و همچنین از بین رفتن یکپارچگی به وجود آمده در این دو حوزه در طی مدت ادغام را مطرح می کنند.
به گزارش تین نیوز، درباره این استدلال مخالفان انتزاع، یک کارشناس حمل و نقل گفت: فرض کنید وزارت حمل ونقل با ارتباطات یکی شده بود و اتفاقات خوبی در یکپارچگی میان کارکرد ارتباطات، فناوری و حمل و نقل اتفاق می افتاد.
امید امین زاده بیان داشت: یا این که این وزارتخانه با وزارت کار تلفیق می شد و اتفاقات بزرگی در کارآفرینی و توسعه بخش خصوصی صورت می گرفت. آیا موضوعاتی چون شهرسازی ریل پایه و امثال آن که از ثمرات یکپارچگی میان شهرسازی، مسکن و حمل و نقل هستند دلیلی بر عدم تفکیک یا تفکیک هستند؟
امید امین زاده اظهار داشت: مگر این اتفاقات مهم بزرگ که کشور بدان ها نیاز دارد باید حتما با یکی شدن دو وزارتخانه اتفاق بیفتد؟ اگر چنین است هر هشت سال با جایگشت های گوناگون وزارتخانه ها را ادغام و تفکیک کنیم تا ثمرات یکپارچگی آنها نصیب جامعه شود.
وی با طرح این پرسش که چرا باید تفکیک چنین دلهره ای را ایجاد کند که این ثمرات از بین برود؟، افزود: نقد یا تایید تفکیک مورد نظر نیست، سخن این است که دلایل تفکیک یا ادغام نباید یکپارچگی باشد.
امین زاده تاکید کرد: این مشکل را جای دیگری باید یافت و حل کرد. یک سیستم خوب باید یکپارچه عمل کند باید اجزا باهم حرف بزنند و ...