40 درصد گواهی های انباشت اسقاط مربوط به خودروهای سنگین است
متاسفانه 85 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است که این خودروها باید با خودروهای جدید جایگزین شوند اما علی رغم قول های دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل این امر هنوز محقق نشده است.
محمدحسین گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد: متاسفانه 85 درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است که این خودروها باید با خودروهای جدید جایگزین شوند اما علی رغم قول های دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل این امر هنوز محقق نشده است.
وی ادامه داد: متاسفانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور که ناظر عالی بر این قضیه است نه تنها به دنبال از رده خارج کردن خودروهای سنگین و رونق فعالیت آنها نیست بلکه با تعهدنامه های غیرقانونی مراکز اسقاط را به تحمل هر فشاری مجاب کرده است. از دیگر فعالیت های غیرقانونی ستاد حمل و نقل سوخت عدم دسترسی ما به تعداد گواهی های اسقاط است و این امر همانند کسی است که در بانک پول گذاشته اما نمی تواند میزان آن را مشاهده کند. بدین ترتیب ستاد حمل و نقل سوخت کشور خفقانی در مراکز اسقاط ایجاد کرده و به آنها ضربه زده است.
رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور خاطرنشان کرد: 40 درصد گواهی های انباشت اسقاط مریوط به خودروهای سنگین است که فاقد اعتبار زمانی بوده و این گواهی ها تا زمان شماره گذاری خودروهای وارداتی قابلیت استفاده دارند. ضمن اینکه سال 98 روند اسقاط با کندترین حالت پیش رفته و با این رویه در سال 99 به صفر خواهد رسید
گودرزی درباره تاثیر واردات کامیون های کارکرده اروپایی بر اسقاط این خودروها گفت: این امر به شرط اجرایی شدن کار پسندیده ای است و می توان به رونق اسقاط خودروهای سنگین امیدوار بود اما با شرایط موجود و رویه ای که ستاد حمل و نقل سوخت در پیش گرفته نوسازی ناوگان عمومی و اسقاط خودروهای سنگین بعید به نظر می رسد.