قابل توجه کاربرانی که هنوز ساعت موبایلشان درست نشده است
کاربرانی که ساعت گوشی های موبایل، رایانه و تبلت آنها با گذشت ۱۴ روز از آغاز سال جدید، درست نشده است، می توانند از طریق تماس با مرکز تماس اپراتورهای تلفن همراه به صورت دستی ساعت گوشی و تبلت خود را تنظیم کنند.
کاربرانی که ساعت گوشی های موبایل ، رایانه و تبلت آنها با گذشت ۱۴ روز از آغاز سال جدید، درست نشده است، می توانند از طریق تماس با مرکز تماس اپراتورهای تلفن همراه به صورت دستی ساعت گوشی و تبلت خود را تنظیم کنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، برای اینکه در گوشی های تلفن همراه، عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار رخ دهد؛ لازم است دو اقدام انجام شود؛ ابتدا باید شبکه اپراتورها با سرورهای جهانی بر مبنای این سیاست جدید (عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش بینی های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و تمام تغییرات لازم در سامانه ها و تجهیزات شبکه اپراتورها اعمال شده است. اقدام دیگر نیز در سمت گوشی کاربران است که تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین المللی باید نسخه های به روزرسانی گوشی های تلفن همراه خود را منتشر می کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار انجام گیرد.
بیشتر تولیدکنندگان گوشی نیز نسخه های به روزرسانی شده خود را منتشر کرده اند اما در برخی گوشی های تلفن همراه که تنظیمات توسط تولیدکننده به روز نشده اند، با مشکل مواجه شدند. بنابراین پیگیری لازم از سایر تولیدکنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته اند، در حال انجام است تا این مشکل حل شود. مراکز تماس اپراتورهای تلفن همراه نیز آماده ارائه راهنمایی به کاربران خود در مورد تنظیم و به روزرسانی هستند.
اما با پایان تعطیلات گویا این مشکل همچنان برای برخی کاربران وجود دارد، پیگیری ایسنا از اپراتورها حاکی از آن است افرادی که همچنان درگیر این مسئله هستند، می توانند برای راهنمایی بیشتر با مرکز تماس اپراتورها، همراه اول (۹۹۹۰) و ایرانسل (۷۰۰ ) تماس بگیرند و به آنها توضیح داده می شود که از طریق تنظیمات گوشی و دستگاه خود چگونه می توانند ساعت را تغییر دهند.