بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ دانستنی های ضروری درباره مشاوره ترک اعتیاد

افرادی که خواستار درمان بیماری سوء مصرف مواد مخدر باشند با کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد مسیر خود را بهتر طی می کنند.

دانستنی های ضروری درباره مشاوره ترک اعتیاد
تین نیوز

سوء مصرف مواد مخدر و اختلالات اعتیاد که از آن به عنوان بیماری اعتیاد یاد می شود از سخت ترین بیماری ها برای درمان هستند.

مشاوران درمان سوءمصرف مواد، که گاهی به آنها مشاور ترک اعتیاد نیز گفته می شود، خدمات سلامت روانی، عاطفی و رفتاری را برای افراد خواستار بهبودی از سوء مصرف مواد مخدر و الکل، اعتیاد به قمار و سایر مسائل رفتاری ارائه می دهند. آنها در فرآیند  مشاوره ترک اعتیاد محیطی حمایتی و بدون قضاوت برای معتادان خواستار بهبودی ایجاد می کنند که آگاهی های مورد نیاز خود را در سفر بهبودی خود در اختیار داشته باشند.

مشاور ترک اعتیاد کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور ترک اعتیاد یا مشاور درمان سوءمصرف مواد، معمولا متخصص روانشناس است. افرادی که دوره های کارگاهی در زمینه ترک اعتیاد را در موسسات و ان جی او های مرتبط پشت سر گذاشته اند نیز می توانند مشاور ترک اعتیاد باشند. ضمنا افرادی که در گذشته دچار اعتیاد بوده و اکنون سال هاست قطع مصرف کرده اند و مسیر بهبودی را دنبال می کننند نیز می توانند مشاوران خبره ای برای درمان این بیماری باشند.

مشاوران گاه با خانواده های معتادان نیز برای یاری فرد توانخواه همکاری می کنند تا به آنها کمک کنند بیماری عزیزشان را بهتر درک کنند . نقش آنها همچنین ممکن است شامل ارتباط با جامعه مانند خدمات کاریابی، گروه‌ های حمایتی و مدارس باشد تا از اهداف بیماران خود برای داشتن زندگی سالم ‌تر حمایت کنند.

مشاوران معمولا کار مشاوره خود را سوالاتی آغاز می کنند که شناخت بهتری در مورد فرد درمانجو به آنها بدهد. در واقع آنها با ارزیابی سوژه کار خود را شروع می‌کنند تا تعیین کنند که آیا وضعیت این فرد به عنوان کسی که دچار مشکلات اعتیادی است، دسته بندی می شود یا خیر. در مرحله بعد آنها به فرد کمک می کنند که بهترین مسیر را برای درمان خود بشناسد و انتخاب کند.

سایت ترک باما اطلاعات و دانستنی های مفیدی درباره درمان اعتیاد برای علاقه مندان منتشر می کند. مشاوران این سایت نیز می توانند در مسیر بهبودی یاریگر نیازمندان به مشاوره باشند.

شماره تماس 09194085047 شما را با مشاوران این سایت مرتبط می کند.

با توجه به تعداد بالای تماس ها و اشغال شدن این شماره، توصیه می کنیم ابتدا به این شماره پیامک بزنید و درخواست نوبت مشاوره کنید.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.