بازدید سایت : ۱۱۰۴۰۹

◄ مشاوره ترک اعتیاد برای افرادی که طاقت خماری ندارند!

معتادان خواستار بهبودی که راهکارهای مشاوره ترک اعتیاد را برای فرار از درد خماری دنبال می‌کنند، این مطلب را بخوانند.

مشاوره ترک اعتیاد برای افرادی که طاقت خماری ندارند!
تین نیوز |

بسیاری از مددجویانی که خواستار بهبودی از اعتیاد هستند در مراجعه یا تماس با مراکز مشاوره ترک اعتیاد اظهار می کنند راهکاری بدون درد به آنها ارائه دهند. وقتی از آنها دلیل این دیدگاهشان را جویا می شوید می گویند طاقت خماری ندارند.

این درحالیست که این دیدگاه، نتیجه خودمحوری و قطع ارتباط با واقعیت های جهان است. اعتیاد از انسان موجودی می سازد که ترس ها بر او تسلط دارند و تصورات نادرستی از توانایی خود دارد.

بسیاری از معتادان تصور می کنند حتی طاقت یک ساعت خماری را ندارند اما واقعیت این است که آنها باور نادرستی درباره خود دارند.

دلیل محکم برای رد این دیدگاه، افراد مختلف و متنوعی هستند که در سنین متفاوت، اعتیاد خود را با روش های موفقیت آمیز ترک کرده اند و دوره سمزدایی را نیز پشت سر گذاشته اند در حالی که خودشان تصور می کردند طاقت خماری را ندارند.

طاقت خماری چیست؟

وقتی از اصطلاحی به نام طاقت خماری سخن می گوییم باید تعریف کنیم دقیقا از چه چیزی سخن می گوییم. ضمنا باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا قرار است مصرف یک مخدر را قطع کنیم بدون آن که عوارض آن را تحمل کنیم؟

شاید بتوان طاقت خماری را این طور تعریف کرد که این مفهوم نشان دهنده تاب آوری بدن در برابر عوارض قطع وابستگی به مواد مخدر است. تجربه نشان می دهد حتی سالمندان و بانوان نیز می توانند در برابر عوارض ترک اعتیاد، از خود تاب آوری لازم را نشان دهند بدون آن که آسیب خاصی متوجه آنها باشد.

با این اوصاف تعجب آور نیست که یک مرد جوان بین 30 تا 40 سال از بی طاقتی در برابر خماری سخن بگوید؟ متاسفانه چنین باوری می تواند به موکول کردن ترک اعتیاد به آینده و به تاخیر انداختن بهبودی منتهی شود. افراد زیادی هستند که سالهاست منتظر اختراع یک داروی ترک اعتیاد بدون تحمل عوارض خماری به سر می برند. البته چنین دارویی تا امروز تولید نشده و بعید است در آینده هم تولید شود.

مشاوره ترک اعتیاد برای بی طاقت ها!

بی طاقت ها، بیش از آن که نیازمند داروهای مسکن برای ترک اعتیاد باشند، نیازمند روحیه هستند. آنها با دیدن افرادی که شرایطی مشابه خودشان داشته اند و موفق به ترک شده اند، به این باور می رسند که بی طاقتی شان، یک تصور نادرست و حتی نوعی توهم است. مشاوره ترک اعتیاد می تواند به تغییر باور آنها کمک کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.