بازدید سایت : ۶۳۹۷۴

نمی توانیم کشور همسایه را به واسطه حمل ارزان قیمت زیر سوال ببریم

رییس اتاق ایران و ترکمنستان گفت: ترکمنستان از تمام شرکت های حمل و نقل خود حمایت ویژه کرده و ارز یارانه ای در اختیار آنان قرار داده اما رانندگان ما از حمایت های محروم اند.

نمی توانیم کشور همسایه را به واسطه حمل ارزان قیمت زیر سوال ببریم
تین نیوز |

رییس اتاق ایران و ترکمنستان گفت: ترکمنستان از تمام شرکت های حمل و نقل خود حمایت ویژه کرده و ارز یارانه ای در اختیار آنان قرار داده اما رانندگان ما از حمایت های محروم اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، رمضان بهرامی اظهار کرد: بر اساس پروتکل ها و قراردادهایی که بسته شده وجهی تحت عنوان «دوزبلاغ» توسط دولت ترکمنستان از رانندگان اخذ می شود که این روند از دو دهه گذشته در وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در سایر مرزها هم برای کاهش هزینه های حمل از ماشین های مقصد استفاده می شود، می گوید: حمل کالاهای ایرانی توسط ماشین های ترکمنستان کمک بزرگی به ناوگان حمل و نقل داخلی می کند چراکه در برخی از مسیرهای داخلی دچار مشکل هستیم و این یک ظرفیت به حساب می آید.

وی افزود: تاجر و بازرگان به دنبال این است که قیمت تمام شده کالا برایش ارزانتر تمام شود لذا این روش برای تجار ایرانی و ترکمنستانی مقرون به صرفه است.

بهرامی معتقد است: کشور ترکمنستان در سیستم حمل و نقل خود سرمایه گذاری کرده است اینکه ما نتوانستیم از رانندگان خود حمایتی داشته باشیم و این مزیت نسبی را ایجاد و رقابت را حفظ کنیم، به ترکمنستان ارتباطی ندارد.

وی گفت: قیمت تمام شده کالا و خدمات در ایران بسیار زیاد است رقابت در کشور مقصد به شدت بالاست که این رقابت یا باید با کیفیت و یا با کمیت رقم بخورد.

بازرگان در صدد کاهش قیمت تمام شده است

ی ادامه داد: اگر تاجر بخواهد کیفیت محصولات را برای کاهش هزینه تمام شده کم کند که باید در یک رقابت ناسالم محصولات نامرغوب عرضه کند لذا ناچار است از ابزارهایی مانند کاهش قیمت ترانزیت بهره مند شود تا بتواند سود ببرد.

بهرامی گفت: این را می دانیم که برای صنف حمل و نقل سخت است که این بازار را دو دستی تقدیم کشور ثالث کند اما از طرفی بازرگان در صدد کاهش قیمت تمام شده است.

وی معتقد است در مواقعی که دچار تحریم هستیم باید از همه ابزارها برای یک تجارت خوب بهره بگیریم و طرح این مسئله به عنوان یک مطالبه به حساب نمی آید چراکه این یک بازار است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان می گوید: ترکمنستان در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری سنگینی در زیرساخت ها و سخت افزارهای این حوزه کرده است که قیمت تمام شده کالا را بسیار کاهش می دهد اما هزینه حمل و نقل در ایران شاید دو تا سه برابر این کشور باشد که این خود یک ضعف به حساب می آید.

وی افزود: دولت ترکمنستان از تمام شرکت های حمل و نقل خود حمایت ویژه کرده و ارز یارانه ای در اختیار آنان قرار می دهد اما رانندگان ما از سوبسیدها و حمایت محروم هستند پس هیج جای توجیهی وجود ندارد که ما کشور همسایه را به واسطه حمل ارزان قیمت زیر سوال ببریم.

وی می افزاید: تنها راه حمایت این است که خط اعتباری ویژه و سوبسید دار در نظر گرفته شود چراکه با دلار ۸۰ هزار تومانی توجیهی برای سرمایه گذاری در حمل و نقل وجود ندارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.