بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

تکمیل ۶ خط قطار شهری شیراز نیازمند همتی همه جانبه است

تین نیوز | معاون عمرانی استانداری فارس گفت: استانداری، شهرداری و شورای شهر آمادگی تأمین منطقی هزینه‌های بهره‌برداری را دارند و همتی همه جانبه لازم است تا ۹۵ کیلومتر برای ۶ خط قطار شهری پیگیری و تکمیل شود.

خلیل رضائیان در جمع مسئولان قطار شهری شیراز بااشاره به اینکه سومین قطار شهری به سومین حرم اهل بیت (ع) رسیده، اظهار کرد: یکی از نقاط عطف پروژه قطار شهری شیراز اتفاق افتاده و در واقع کاری که در دهه گذشته صورت گرفته بخشی از آن در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه در مقایسه با شهرهای هم تراز این شهر در این مسابقه جلو افتاده است، تصریح کرد: کسانی مانند ما که در کار اجرای پروژه‌ها هستند هر مقطعی که وارد بهره‌برداری می‌شوند، از یک طرف خوشحال و از طرف دیگر دغدغه قدم‌های بعدی را دارند.
 
رضاییان افزود: قدم بعدی بهره‌برداری بهینه است ما خوشحالیم که آموزش‌های لازم از قبل شروع شده و به مدیریت بهره‌برداری سامان داده شده و در این مدت که مشغول تست هستیم، آموزش‌ها را نیز تکمیل می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: استانداری، شهرداری و شورای شهر آمادگی تأمین منطقی هزینه‌های بهره‌برداری را دارند و همتی همه جانبه لازم است تا 95 کیلومتر برای 6 خط قطار شهری پیگیری و تکمیل شود.
 
علیرضا پاک فطرت، شهردار شیراز با بیان اینکه امروز برای شیراز یک روز تاریخی است، گفت: امروز، روز کار و تلاش است و اقتصاد مقاومتی یعنی از بهره بردن حداکثری از زمان و من فکر می‌کنم کشوری که تولید علمش، ارسال مقالالتش و بحث‌های صنعتی آن روز به روز در حال پیشرفت است، می‌تواند واگن را هم خودش تولید کند.
 
وی با اشاره 8 کلان‌شهر در ایران گفت: این 8 شهر حدود 45 درصد کشور را در خود جای داده‌ و اگر باهم هماهنگ شوند،  براحتی می‌توانستند شرکتی  برپا و از 0 تا 100 واگن‌های داخلی تولید کنند.
 
شهردار شیراز با بیان اینکه امیدوارم روزی واگن‌های ایرانی را روی ریل ببینیم، خاطرنشان کرد: قرار نیست ما برای 95 کیلومتر قطار شهری بابت واگن‌های آن در به در منت کشورهای مختلف را بکشیم تا با قیمتی چندبرابر واقعی آن را به ما بفروشند، امیدوارم روزی بیاید که با خودکفایی واگن‌های خودمان را روی ریل‌ها ببینیم.
 
وی تصریح کرد: من خوشحالم از اینکه قطار شهری ما زمانی راه می‌افتد که ما در تحریم کامل هستیم و این نشان دهنده این است که تحریم‌ها جلوی پیشرفت ما را نمی گیرد.
 
محمودرضا طالبان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: یکی از چالش‌های اصلی شهر شیراز بحث ترافیک است که نگاه ویژه به حمل و نقل عمومی می‌تواند راهگشای آن باشد و جا دارد توجه لازم به مسئله اتوبوس‌رانی شود.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: البته در سال‌های گذشته به این مهم توجه شده و امسال نیز در بودجه شهرداری شیراز عدد قابل توجهی را برای خریداری اتوبوس لحاظ شده است.
 
طالبان با بیان اینکه باید به آموزش فرهنگ ترافیک توجه خاصی شود، افزود: بحث دیگر ترافیک، فرهنگ ترافیک و فرهنگ شهروندی است که یکی از نکات مغفول کلان شهرهاست و بسیاری از مشکلات ترافیکی امروز ما با توجه و اهتمام به فرهنگ ترافیک حل می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه شورا اجازه داده شده تا یک و نیم برابر هزینه‌های این بحث، صرف آموزش ترافیک شود، خاطر نشان کرد: آموزش زیرنویس تلویزیون کافی نیست و پیشنهاد بنده این است که از گروه‌های هنری مانند تئاتر و امثال آن برای آموزش فرهنگ ترافیک استفاده شود. 
 
عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: مسئله دیگر در بحث ترافیک، بحث نظارت بر اجرای قوانین است و من از مسئولان نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی می‌خواهم جدی‌تر و قاطع‌تر با متخلفین برخورد شود تا رعایت قانون بهتر صورت شود.
 
وی با بیان اینکه تهیه و تصویب طرح جامع ترافیک مسئله دیگری  است که باید در بحث ترافیکی مورد توجه قرار گیرد، گفت: مشکل فعلی آن مشاور است و من از شهرداری درخواست می‌کنم در انتخاب مشاور برای بازنگری طرح جامع ترافیک شیراز بازنگری شود.
 
طالبان افزود: با پیشنهاد و تصویب شورای اسلامی شهر شیراز پروژه مجتمع ایستگاهی، پروژه پارکینگ، تجاری و به طور کلی استفاده از ظرفیت‌های خط 1 و خط 2  را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.