بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ افزایش ظرفیت فرودگاه لارستان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان از افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه خبر داد و گزارش عملکرد این فرودگاه را در دو سال گذشته تشریح کرد.

افزایش ظرفیت فرودگاه لارستان
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان از افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه خبر داد و گزارش عملکرد این فرودگاه را طی دو سال گذشته تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین‌اله صولتی گفت: سال گذشته یک ایرلاین دیگر به این فرودگاه پیوست و چهار سورتی پرواز به مقصد تهران و دبی  اضافه شد.

او گفت: هفته گذشته نیز پرواز اهواز به پروازهای این فرودگاه اضافه شد و برقراری پرواز به مقاصد مشهد مقدس و مسقط نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان تأکید کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هواپیماهای ATR در مسیر شیراز-لار-کیش و بلعکس هستیم.

صولتی ادامه داد: فرودگاه لارستان اولین فرودگاه مرز هوایی و دومین فرودگاه در سطح کشور بود که سال گذشته به‌صورت مشترک با فرودگاه زاهدان و بعد از فرودگاه یزد گواهینامه فرودگاهی اخذ کرد.

او گفت: رفع نواقص و مغایرت‌های یافت شده توسط سازمان  هواپیمایی کشوری و دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ازجمله اقدامات انجام‌شده برای اخذ این گواهینامه است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان تصریح کرد: برای تمدید گواهینامه اقدامات اصلاحی برروی‌ باند و سطوح پروازی بر اساس آخرین استانداردها انجام شد که پاک‌سازی، رفع پستی‌وبلندی اطراف باند (استریپ سازی) و اصلاح خط‌کشی‌های باند و سطوح پروازی از این جمله است.

صولتی به اقدامات مستمر برای تمدید گواهینامه تأکید کرد و گفت: ایکائو تمام فرودگاه‌ها را ملزم به داشتن گواهینامه بین‌المللی استاندارد فرودگاهی کرده است.

او گفت: ترمینال جدید در حال حاضر به‌صورت موقت تحویل فرودگاه شده است و بعد از رفع نواقص تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان در ادامه گفت: با بهره‌برداری از آن ظرفیت فرودگاه بیش از ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

او در ادامه گفت: در حال حاضر ظرفیت این ترمینال در ساعت اوج  ۲۰۰ نفر و ظرفیت سالانه آن ۶۵۰ هزار نفر است.

صولتی گفت: با افتتاح این پایانه هوایی مشکل ازدحام جمعیت در فرودگاه لارستان مرتفع شده و فرودگاه قادر خواهد بود به‌صورت هم‌زمان پذیرای دو پرواز باشد.

صولتی در ادامه به‌ضرورت بهسازی اپرون برای حضور هواپیماهای پهن‌پیکر اشاره کرد و گفت: قرارداد بهسازی اپرون در اواخر سال گذشته به امضا رسید و اجرای آن از امسال آغازشده است و امیدواریم این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

وی تجهیز برج مراقبت به کنسول روشنایی باند  و سوییچینگ، اختصاص خودروی روشنایی باند با تجهیزات کامل، تجهیز و بهره‌برداری از ساختمان و سیستم  فرستنده و گیرنده مدرن و بروز دنیا، نصب ریموت کنترل دستگاه کمک ناوبری DVOR و آسفالت ۴.۵ کیلومتر جاده دسترسی به سایت DVOR-DME، جابه‌جایی و استانداردسازی آنتن دستگاه کمک ناوبریNDB، اضافه شدن دو خودرو کف‌ساز آتش‌نشانی را ازجمله  اقدامات انجام‌شده برای ارتقا سطح تجهیزات حوزه عملیات هوانوردی و ایمنی پروازهای فرودگاه لارستان دانست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.