بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

افزون بر ۹۳ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد

۶۷ هزار و ۴۸۷ تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۶۵۲ دلار در سه ماه نخست امسال از طریق گمرک های این استان به خارج از کشور صادر شد.

افزون بر ۹۳ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد
تین نیوز

مدیر کل گمرک های استان فارس گفت: ۶۷ هزار و ۴۸۷ تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۶۵۲ دلار در سه ماه نخست امسال از طریق گمرک های این استان به خارج از کشور صادر شد.

ب‌ه گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خداداد رحیمی، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش و از نظر ارزی ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: صادرات فارس طی مدت مذکور به ۵۱ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، کویت، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، قطر، روسیه، پاکستان و عمان انجام شده است.

او اظهار داشت: عمده کالاها و محصولات صادر شده هم شامل محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، اوره، لوله فایبرگلاس، ماهی و میگو، آرد گندم، ترشی، پلی استر و رزین های آلکید بوده است.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: طی مدت مذکور در بین کالاهای صادراتی فارس، اوره از لحاظ وزن ۳۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۸۳۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که از جمله دلایل این افزایش می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

رحیمی گفت: در سه ماه نخست امسال واردات استان با کاهش ۴۲ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۳۵ درصدی از نظر ارزش مواجه بود و ۲ هزار و ۷۵۵ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۶ دلار از طریق گمرک‌های این استان و عمدتاً از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، دانمارک، پاکستان، هند، اسپانیا، تایلند، انگلستان و مالزی وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور شاهد ورود ۵۸ هزار و ۴۲۲ مسافر از طریق مرز هوایی این استان به کشورمان بودیم که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۶۱ مسافر ایرانی و ۱۹ هزار و ۶۱ نفر هم مسافر و گردشگر خارجی بوده‌اند.

رحیمی افزود: در سه ماه نخست امسال ۶۸ هزار و ۳۳۱ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شدند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۶۷۷ مسافر ایرانی و ۱۸ هزار و ۶۵۴ مسافر خارجی بودند.

او اظهار داشت: همچنین طی مدت مذکور شهروندان استان فارس تعداد ۱۴۵ بسته هدیه و سوغات به ارزش یک هزار و ۲۴۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و یک هزار و ۹۸۳ بسته پستی به ارزش ۲۸ هزار و ۱۷۵ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.