بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

پیشرفت ۹۲ درصدی ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری شیرازی

​بیست و یکمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس با بازدید از روند ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری شیرازی (کوهسار مهدی عج) انجام گرفت.

پیشرفت ۹۲ درصدی ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری شیرازی
تین نیوز |

بیست و یکمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس با بازدید از روند ضلع شمالی بزرگراه آیت الله حائری شیرازی (کوهسار مهدی عج) انجام گرفت

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، شهردار شیراز در این بازدید با اشاره به اینکه محور شمالی بزرگراه شهید سلیمانی و آیت الله حائری شیرازی روی مرز ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: عملیات سخت عمرانی این پروژه به اتمام رسیده و فقط بحث نازکاری باقی مانده است که شهرداران مناطق ۶، یک و سازمان سیما و منظر باید برای باقی مانده عملیات ما را یاری دهند تا در اسرع وقت این پروژه به اتمام برسد.

محمد حسن اسدی با یادآوری اینکه محور جنوبی این پروژه سال گذشته به بهره برداری رسید و موجب رضایتمندی شهروندان قرار گرفت، افزود: افتتاح محور شمالی این پروژه را تکمیل می کند و محور نهایی باید تقاطع جام جم باشد .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: هفته گذشته با حضور وزیر کشور مرحله سی و هفتم پروژه  های عمرانی برگزارشد که طی آن ۶۲ پروژه شهرداری شیراز به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح، کلنگ زنی و یا آغاز عملیات آن اجرا شد.

شهردار شیراز به رونمایی بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی نیز اشاره کرد و گفت: با همت خانواده بزرگ شهرداری و راهبری های بی دریغ شورای شهر این اتفاق بزرگ افتاد.

وی به حاشیه های ایجاد شده درباره تونل ملل در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در فضای مجازی یکی از کارشناسان نوشته بود تونل ملل باعث ترافیک زیادی روی میدان قصردشت و همت شمالی می شود در حالی که مسیر تونل ملل خروجی یکطرفه است و برعکس باعث کاهش ترافیک خواهد شد و وترافیک را به سمت کمربندی اکبرآباد هدایت می کند .

اسدی گفت: طول این بزرگراه بیش از ۹ کیلومتر است و امیدواریم تقاطع جام جم هم در یک بازه چندماه افتتاح شود.

بخشی های مهمی از ترافیک شیراز با ایجاد تونل ملل کاهش پیدا می کند

رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت: در خصوص تونل ملل کارشناس ها نظر خود را اعلام کرده اند و قطعا بخشی های مهمی از ترافیک شهر با ایجاد این تونل کاهش پیدا می کند.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به بزرگراه آیت الله حائری شیرازی (کوهسار مهدی عج) افزود: افتتاح بخش ۵۰ درصدی این پروژه رضایتمندی خوبی را به دنبال داشت و تکمیل آن اثرگذاری زیادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در خصوص زمان بهره برداری کامل از پروژه باید هفتگی از آن بازدید به عمل آید تا روند اتمام پروژه به تاخیر نخورد چرا که کار حیثیتی شده است و باید اول آبان پروژه تکمیل و آماده بهره برداری باشد.

حسینی  تصریح کرد:در پروژه های کوچک شهر نتوانستیم آثار را به خوبی نشان شهروندان بدهیم .

تقاطع جام جم باید هر چه سریعتر اجرایی شود

عضو شورای شهر شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه فاز هایی از این پروژه که رینگ شمال غربی شیراز را از بولوار جمهوری به حسینی الهاشمی متصل می کند به افتتاح رسیده است و این  قطعه آخرین قطعه محور بزرگراه آیت الله حائری شیرازی قلمداد می شود، گفت: به دلایل مسائل فنی سازه های جدیدی برای ایمنی این محور تامین شده است و طی یک یا دوماه آینده افتتاح خواهد شد که کمک شایانی به ترافیک شهر می کند و دسترسی شهروندان از شرق به غرب تسهیل می شود.

محمود صفایی تصریح کرد: باید هر چه سریعتر تقاطع جام جم که مدت زیادی است این پروژه به دلایل اجرایی تکمیل نشده است در ابتدای سال آتی به بهره برداری برسد تا این شبکه بزرگراهی تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

گالری های مصنوعی برای مقاوم سازی پروژه ایجاد و اجرا شد

مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: مسیر کوهسار مهدی که در طی دهه گذشته عملیات عمرانی آن آغاز شده است و در دوره جدیدمدیریت شهری شیراز فازهای دوم و سوم به نام آیت الله حائری شیرازی نامگذاری شد و توسط شهرداری و پیمانکاری قرارگاه خاتم عملیات اجرایی آن آغاز شد و باند جنوبی این پروژه سال گذشته به بهره برداری رسید.

بابک همتی افزود: تاخیراتی در زمان بهر ه برداری باند جنوبی به دلیل رانش هایی در چندین مرحله از کوه ضلع شمالی بوجود آمد و با توجه به اینکه احتمال رانش مجدد کوه وجود داشت علاوه بر پیش بینی تونل های مسیر،  تعدادی گالری های مصنوعی برای مقاوم سازی بهتر ایجاد و اجرا شد.

وی ادامه داد: با پیش بینی های انجام گرفته هیچ گونه خطری در ارتباط با رانش متوجه خودروهایی که از این مسیر تردد می کنند قرار نخواهد گرفت؛ کار به خوبی پیش رفته است وامیدواریم  با احداث این تونل ها و گالری ها ظرف چندماه آینده فاز باند شمالی پروژه بزرگراه آیت الله حائری شیرازی را به بهره برداری برسانیم.

پروژه فاز دوم و سوم کوهسار مهدی در مقیاس یک شهر بی نظیر است

مدیر پروژه های شهرداری شیراز در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز در این بازدید گفت: تونل خادم صادق باند شمالی پروژه کوهساری مهدی حدود یک دهه در دست بهر ه برداری است و پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی دارد؛ بالغ بر ۴۰ درصد پیشرفت این پروژه در دو سال گذشته با حمایت های شهرداری و شورای شهر انجام گرفته و بزودی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

ادریس مهدیان افزود: فاز۳ این پروژه که به نام  آیت الله حائری  شیرازی نامگذاری شده است؛ قریب ۴ کیلومتر در آن تونل و گالری حفاری ، 1700 متر دیوار ترانشه به ارتفاع 7 متر و نزدیک به ۳ میلیون مترمکعب خاکبرداری در آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: در اشل پروژه های سطحی شهری، پروژه فاز دوم و سوم کوهسار مهدی در مقیاس یک شهر به دلیل به کار رفتن این همه انجام سازه ای ،بی نظیر است.

مهدیان با بیان اینکه با حمایت های صورت گرفته بزودی باند شمالی این پروژه افتتاح می شود، گفت: سال گذشته باند جنوبی این پروژه افتتاح شد ، باند شمالی با تدبیر شهردار شیراز و با توجه به پیچیدگی ها و برای آنکه در سال های آینده مخاطره ای ایجاد نشود قریب ۵۰۰ متر گالری سطحی به ارتفاع 10 متر ایجاد شد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.