بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

نخستین موتورسیکلت گازسوز دنیا معرفی شد؛ باجاج Freedom اینجاست+عکس

شرکت هندی محبوب و شناخته شده باجاج (Bajaj)، از اولین موتورسیکلت گازسوز دنیا (CNG) با نام باجاج Freedom رونمایی کرد.

نخستین موتورسیکلت گازسوز دنیا معرفی شد؛ باجاج Freedom اینجاست+عکس
تین نیوز

شرکت هندی محبوب و شناخته شده باجاج (Bajaj)، از اولین موتورسیکلت گازسوز دنیا (CNG) با نام باجاج Freedom رونمایی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، صنایع باجاج هندوستان، یکی از بزرگترین شرکت های تولید وسایل نقلیه موتوری در دسته موتورسیکلت محسوب می شوند که با فروش محصولات خود در بیش از ۷۰ کشور جهان از جمله ایران به محبوبیت و شهرت خوبی دست پیدا کرده است. یکی از این محصولات مشهور این کمپانی موتورسیکلت باجاج دومینار ۲۵۰ است که با قیمت مقرون به صرفه، انجین پرقدرت و امکانات مناسبت در کشورمان موفق ظاهر شده است. حال این شرکت از اولین موتورسیکلت گازسوز دنیا با سوخت CNG رونمایی کرده و و نام آن را باجاج Freedom (به معنای آزادی) گذاشته است. در ادامه با معرفی این محصول جذاب همراه ما باشید.

باجاج Freedom، اولین موتورسیکلت گازسوز با قیمتی مقرون به صرفه

موتورسیکلت گازسوز1

 

ماهانه چیزی حدود ۱۰۰ هزار موتورسیکلت در هند فروخته می شود و از این تعداد، حدود ۷۰ درصد آن ها روزانه در سطح شهر در حال تردد هستند و نتیجه چنین آماری، نشان از اهمیت قیمت بنزین در کشور هند و اهمیت آن برای موتورسواران است. در سال ۱۹۹۷ نیز افزایش محبوبیت موتورسیکلت های چهارزمانه در مقابل دوزمانه های آن زمان منجر به افزایش قیمت سوخت و مشکلات پس از آن شد.

موتورسیکلت گازسوز2

 

اما شرکت باجاج با معرفی با مدل جدیدی از اولین موتورسیکلت سی ان جی جهان به نام  فریدام  گام مهمی در جهت کاهش مصرف سوخت و دغدغه ناشی از قیمت بنزین برداشته است. باجاج مدعی است که موتورسواران می توانند هزینه های خود را تا ۵۰ درصد با مدل Freedom کاهش دهند.

موتورسیکلت گازسوز3

این موتورسیکلت از انجین یک ۱۲۵ سی سی با قدرت 9.5 اسب بخار در 8 هزار دور در دقیقه و گشتاور 9.7 نیوتن متر در 5 هزار دو در دقیقه بهره می برد که قادر است در حالت CNG حداکثر سرعت 90.5 کیلومتر بر ساعت و در حالت بنزینی حداکثر سرعت 93.4 کیلومتر بر ساعت را ثبت نماید. همچنین با باک ۲ لیتری بنزین و ۱۲.۵ لیتری سی ان جی که زیر صندلی قرار دارد، دارای برد ۲۰۰ کیلومتر (در حالت گازسوز) و برد 130 کیلومتر (در حالت بنزینی) با یک بار سوخت گیری خواهد بود.

موتورسیکلت گازسوز4

شرکت سازنده برای این موتور از کیلومتر شمار دیجیتال با قابلیت اتصال بلوتوث، چراغ های LED جلو و سیستم های ایمنی ضد نشت گاز استفاده کرده است. همچنین این موتورسیکلت گواهی PESO را نیز پاس کرده است. با این تفاسیر قیمت در نظر گرفته شده برای آن در نسخه پایه حدود  ۱۳۱۷  دلار است که کاملا منطقی به نظر می رسد. عرضه این موتورسیکلت در کشور هند هم اکنون آغاز شده و مشتریان می توانند باجاج Freedom را در سه تیپ با پنج رنگ متفاوت خریداری نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.