بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

مهمترین مشکلات حمل و نقل استان قزوین دلالی در کارخانجات تولیدی و شرکت ها و نبود نظارت است

رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان بهمراه اعضای هیات مدیره این انجمن صنفی و تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان حمل و نقل استان در جلسه ای با دکتر سیاهکلی مرادی مشکلات حمل و نقل استان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

مهمترین مشکلات حمل و نقل استان قزوین دلالی در کارخانجات تولیدی و شرکت ها و نبود نظارت است
تین نیوز |

رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان بهمراه اعضای هیات مدیره این انجمن صنفی و تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان حمل و نقل استان  در جلسه ای با دکتر سیاهکلی مرادی مشکلات حمل و نقل استان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سید جلال موسوی رواج دلالی ، رقابت ناسالم و عدم رعایت قوانین و مقررات حاکم بر حمل و نقل را توسط کارخانجات تولیدی ، ارسال بار بدون بارنامه و عدم وجود ساز و کار نظارتی موثر و نبود ضمانت اجرایی تصمیمات متخذه ، عدم برخورد بازدارنده با تخلف حمل و نقلی صنایع ، کارخانجات و شرکت ها و همچنین نبود نظارت بر عرضه ، قیمت و کیفیت اقلام مورد نیاز ناوگان کامیون از قبیل روغن ، لاستیک و قطعات ، کمبود امکانات رفاهی و زیر ساخت مورد نیاز کامیون داران و رانندگان از قبیل توقف گاه ، بار انداز و استراحت گاه در مبادی ورودی شهر ، پیگیری شورای ترافیک جهت اعمال محدودیت های ترافیکی قبل از تدارک امکانات مورد نیاز ، عدم استفاده از ظرفیت فنی و تخصصی تشکلات حمل و نقل در شورا ها و کمیسیون های تخصصی حمل و نقل استان ، عدم وجود هماهنگی و همکاری لازم دستگاه های متولی بویژه گمرک ، صمت و مدیریت شهری با دستگاه های تخصصی و تشکلات حمل و نقلی و بهره مندی افراد غیر فعال در حمل و نقل عمومی از یارانه های دولتی بیمه و سوخت در حمل و نقل شهری ، دخالت دستگاه های غیر تخصصی و حمل و نقل شهری در امور مربوط به حمل و نقل جاده ای جزء اصلی ترین مشکلات حمل و نقل استان می باشد.

وی افزود عدم تخصیص ارز دولتی به لاستیک ، بهره مند نشدن رانندگان جدید الورود از یارانه بیمه تامین اجتماعی ، فرسودگی ناوگان ، نبود توازن بین عرضه و تقاضا به واسطه عدم نوسازی ناوگان و خارج نشدن ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی ، کافی نبودن امکانات و امنیت در مرزهای کشور ، عدم رسیدگی مناسب به مشکلات ناوگان فعال در حمل و نقل بین المللی توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی و کنسول گری در کشور های دیگر ، متوازن نبودن تورم با افزایش کرایه حمل و نقل ، عدم توجه به حقوق قانونی کامیون داران و رانندگان قبل از ایجاد نارضایتی و اعتصابات سراسری جزء مشکلات سراسری است که باید در مرکز پیگیر آن بود.

نماینده قانونی کامیون داران استان قزوین حضور مدیران توانمند بومی در راس هرم مدیریتی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  و تعاون ، کار و تامین اجتماعی استان و همچنین ساختار مندی و بلوغ تشکیلاتی صنوف حمل و نقل استان و حضور افراد توانمند ، متخصص ، با تجربه دارای ظرفیت و مسئولیت کشوری را در جمع هیات مدیره های تشکلات کارگری ، کارفرمایی و تعاون استان را جزء مزیت های منحصر به فرد استان دانست و پیشنهاد فعال شدن کارگروه ویژه حمل و نقل با حضور دستگاه های متولی با محوریت تشکلات تخصصی حمل و نقل به منظور استفاده هر بیشتر از این ظرفیت جهت دسته بندی و رسیدگی فنی موضوعات و برنامه ریزی جهت حل مشکلات قبل از بحرانی شدن مجدد آنها را ارائه نمود.

دکتر سیاهکلی مرادی با تبریک سال نو ، بابت پیگیری تشکیل این جلسه فنی تشکر کرد و بر تدوام این جلسات در قالب کارگروهی تخصصی تاکید نمود و وعده پیگیری و رسیدگی به موارد مطروحه را در اسرع وقت داد و از لزوم واگذاری امور به انجمن صنفی کامیون داران سخن گفت ، وی انجمن را مسئول پیگیری مشکلات کامیون داران و مطالبات قانونی آنها معرفی نمود و مشکل اصلی حمل و نقل استان را ناشی از فعالیت سنتی ، عدم شناخت بازار ، نداشتن برنامه و عدم توجه به  صادرات و واردات بیان نمود.

نماینده مردم شریف قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود حمل و نقل هوشمند و فن آورانه تنها فعالیت رو به  توسعه در کشور و جهان است و سرمایه گذاری در این بخش دارای توجیه اقتصادی است و در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل خواهیم بود و حمل و نقل کالا هم در صورت به روز نشدن و تداوم فعالیت سنتی همانند بخش مسافر از چرخه رقابت خارج خواهد شد.

عضو کمیسیون صنعت از عدم استفاده تجار و بازرگانان از ناوگان ایرانی برای صادرات و واردات علی رغم وجود قانون اخذ عوارض از ناوگان خارجی ابراز تاسف نمود و ریشه این مشکلات را در نبود مدیریت درست و نداشتن درک درست از بازار در شرایطی دانست که کشور دارایی مزیت ها و ظرفیت های زیادی در بخش تولید و صادرات می باشد.

عضو کمیسیون ماده 12 رفع موانع تولید با تشکیل کارگروهی به منظور هوشمند سازی حمل و نقل استان بویژه پایانه باربری استان توسط انجمن صنفی کامیون داران موافقت نمود و پیگیری موضوع لاستیک ، بیمه تامین اجتماعی رانندگان و شیوه نامه نظارتی سازمان صنعت ، معدن تجارت استان بر صنایع و شرکت های تولیدی متخلف را از طریق ریاست این سازمان در اولویت کاری خود قرار داد و تاکید نمود در صورتی که این شیوه نامه دارای ضعف باشد پیگیری لازم جهت اصلاح آن را انجام خواهم داد و از انجمن صنفی کامیون داران درخواست نمود تا در اسرع وقت نسبت به تهیه و ارسال چارت پیشنهادی نحوه نظارت بر تخلفات حمل و نقلی کارخانجات تولیدی استان اقدام نماید.

بزرگان و روسای صنف کامیون داران استان قزوین در انتهای جلسه با اهدای لوحی از زحمات نماینده خود در مجلس شورای اسلامی بابت پیگیری و گنجاندن یارانه بیمه تامین اجتماعی در بودجه سال جاری دولت و تداوم آن تشکر و قدردانی نمودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.