بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری در استان قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، خبر از ارتقای سطح ایمنی برای مسافران با اجرای طرح ویژه کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری استان، داد.

کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری در استان قزوین
تین نیوز

قزوین_ سید مرتضی نصری| علیرضا معیری پور گفت: اجرای طرح ویژه کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری در واقع با هدف ارتقای سطح ایمنی بخش حمل و نقل مسافر و کاهش وقوع حوادث ناشی از وضعیت نامناسب وسایل نقلیه به مورد اجرا گذاشته شده است.

 به گزارش تین نیوز، وی بیان کرد: براساس قوانین و مقررات موجود، هر شرکت حمل و نقل مسافربری باید یک مدیر فنی و کارآزموده را به کارگیرد و مدیر یاد شده نیز باید قبل از حرکت هر اتوبوس مسافربری به مقصد ، تمامی شرایط وسیله نقلیه را مورد سنجش قرار دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: هر دستگاه اتوبوس مسافربری علاوه بر داشتن گواهی فنی معتبر، باید قبل از حرکت وضعیت لاستیک ها، سلامت بخاری و یا سرمایش خودرو، برف پاک کن شیشه ها، جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی و سایر موارد آن توسط مدیر فنی مورد بازدید قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم، مجوز صورت وضعیت برای آن صادر شود.  

معیری پور خاطرنشان کرد: شرکت های حمل و نقل مسافربری ضمن مهیا کردن وسیله نقلیه، باید امنیت مسافرانی که از وسایل حمل و نقل عمومی مجاز استفاده می کنند را تا حد امکان تامین کرده و به قوانین و مقررات وضع شده در این حوزه دقت عمل لازم را نیز به خرج دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین با بیان اینکه تا پیش از این و به صورت گزینشی کار نظارت بر وسایل نقلیه عمومی به مورد اجرا گذاشته شده بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و مهم بودن این مساله، اجرای طرح ویژه کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری استان برای تمامی شرکت ها الزام آور شده و نیروهای ایمنی و ترافیک راهداری نیز ضمن برگزاری جلسات مختلف با اصناف حمل و نقلی از جمله شرکت های اتوبوسی، سواری و انجمن صنفی رانندگان این موضوع به طور کامل اطلاع رسانی کرده اند.

ناوگان اتوبوس های مسافربری استان قزوین دارای ۱۶۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ راننده است. این استان همچنین دارای ۲۱۵ کیلومتر آزادراه و ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه بوده و هم اکنون نیز از پنج هزار و ۳۲۸ کیلومتر راه روستایی آن، ۲ هزار و ۶۷۰ کیلومتر آسفالت شده، ۶۹۳ کیلومتر آن راه شوسه و یک هزار و ۹۶۵ کیلومتر نیز خاکی و جیب رو است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.