بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

بهسازی ۲۱ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از سوی راهداری قزوین

۱۶ دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه مینی بوس پس از آماده سازی و بهسازی به حوزه حمل و نقل مسافر این استان اضافه خواهد شد.

بهسازی ۲۱ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از سوی راهداری قزوین
تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: ۱۶ دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه مینی بوس پس از آماده سازی و بهسازی به حوزه حمل و نقل مسافر این استان اضافه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا معیری پور اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل مسافر استان بیش از ۲۰ سال است و فرآینده تولید و واردات آن نیز در کشور با مشکلاتی روبرو است، همین مساله باعث شده تا سطح خدماتی که بایستی به مردم ارایه دهیم را نتوانیم به شکل صحیح و مطلوبی، به ویژه در مناسبت های خاص مثل ایام اربعین حسینی به انجام برسانیم.

معیری پور ادامه داد: براساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، مقرر شد که امسال برای استان قزوین ۱۶ دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه مینی بوس آماده سازی و بازسازی شود تا برای خدمت به عموم مردم در حوزه حمل و نقل وارد این سامانه شوند.

وی به میزان تسهیلات ارایه شده در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: به همین منظور و برای آماده سازی و بازسازی هر دستگاه اتوبوس پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و برای هر دستگاه مینی بوس نیز یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد: براین اساس، تا امروز ۹۷ میلیارد ریال از این تسهیلات، یعنی ۸۳ درصد سقف تعهدات پرداخت شده و به همین جهت، قزوین جزو سه استان برتر و ممتاز کشور است که در زمینه پرداخت تسهیلات یاد شده از سوی صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

معیری پور ادامه داد: تمامی تسهیلات یاد شده از سوی صندوق کارآفرینی امید و با کارمزد چهار درصد به متقاضیان این خودروها پرداخت می شود و همکاری های لازم در این زمینه نیز از سوی این صندوق با اداره کل امور اقتصادی هم انجام می شود.

به گفته وی، این طرح امسال و برای دومین سال متوالی است که اجرایی می شود و سال گذشته نیز ۱۷ دستگاه اتوبوس در استان قزوین مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفت.

معیری پور با اشاره به اینکه تسهیلات یاد شده به صورت سالانه و براساس تبصره ای که در قانون بودجه گنجانده شده، پرداخت می شود، یادآور شد: شرایط پرداخت این تسهیلات به طور کلی به ناوگانی تعلق می گیرد که در ادامه بتوانند در حوزه حمل و نقل مسافر به فعالیت بپردازند، یعنی پس از بازسازی و بهسازی به جمع ناوگان مسافری استان در جهت خدمت رسانی به حوزه مسافر، به ویژه در ایام خاص ملحق شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.