بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری کالا از گمرک قزوین

۱۳۰ میلیون دلار کالا معادل ۱۹۷ هزار تن از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق گمرک قزوین به کشورهای خارجی صادر شده است.

صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری کالا از گمرک قزوین
تین نیوز

مدیرکل گمرک قزوین گفت: ۱۳۰ میلیون دلار کالا معادل ۱۹۷ هزار تن از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق گمرک قزوین به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید نادری در خصوص عمده کالاهای صادراتی در این مدت تصریح کرد: روغن پایه، پودرشوینده، تریلرهای سردخانه دار، رزین آلکید و اکسید مولیبدن از جمله کالاهای است که امسال به مقصد کشورهای عراق، امارات، هند، افغانستان و ترکیه صادر شد.

نادری در ادامه با اشاره به بحث واردات نوع کالا در این مدت افزود: کالاهای وارداتی شامل کمپرسور کولرخودرو، قطعات منفصله، ماشین آلات صنایع غذایی، ماشین حلاجی، اجزا و قطعات تریلرها بوده که از کشورهای امارات، چین، ترکیه، روسیه و آلمان وارد شده است.

وی در رابطه با میزان واردات کالا به استان بیان کرد: در همین مدت بیش از ۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۲ میلیون دلار از طریق این گمرک ترخیص شده و مجموع میزان درآمد گمرک قزوین با بیش از ۱۰ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۷۸ درصدی همراه است.

این مسوول با اشاره به اینکه اداره کل گمرک قزوین یکی از گمرکات فعال کشور بوده و در حوزه واردات نیز جزو نهمین گمرک کشور محسوب می شود خاطرنشان کرد: این گمرک در رده های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعالیت دارد.

مدیرکل گمرک قزوین به تعداد انبارهای اختصاصی گمرک قزوین پرداخت و خاطرنشان کرد: گمرک قزوین ۲۳ انبار اختصاصی دارد که از نظر کاهش هزینه ها و تحت مراقبت گمرک قرار گرفتن این کالاها، مزیتی برای واحدهای تولیدی استان محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.