بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین خبر داد؛

◄ استفاده ۵۰ هزار دانش آموز و شهروند از اتوبوس رایگان

1 میلیون 396 هزار تعداد سفر روزانه در شهر صورت می گیرد که سهم سفر اتوبوسرانی در ساعات اوج 19.2 درصد می باشد.

استفاده ۵۰ هزار دانش آموز و شهروند از اتوبوس رایگان
تین نیوز |

قزوین| سارا غلامی- مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت:بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین و دستور شهردار محترم، خدمات اتوبوس‌های درون‌شهری در روزهای یکم تا چهارم مهرماه برای  ۲۰۰ هزار شهروند رایگان است.روزانه ۱۴۳  میلیون تومان برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک هزینه شده است.

اتوبوس رایگان- مهر ماه

سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افزود: این طرح در راستای کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و تسهیل دسترسی دانشجویان و دانش‌آموزان به مراکز آموزشی در روزهای ابتدایی مهرماه اجرا می شود.

 سازمان اتوبوسرانی قزوین در ۲۳ مسیر ۹ مسیر ملکی و ۱۴ مسیر در بخش خصوصی   با ۱۴۰ دستگاه اتوبوس فعال  با ۲۷۰ راننده خدمات رسانی می کند.

تقوی در ادامه بیان داشت: مسیرهای پر تردد  مسیر های ۲۳  نادری به پونک و ایرانگاز مسیر شماره ۷ از مبدا نادری به نوروزیا ن و کوثر بیشترین تعداد مسافر نسبت به سایر خطوط به خود اختصاص داده است.

 این مسئول با بیان اینکه، 1 میلیون 396 هزار تعداد سفر روزانه در شهر صورت می گیرد که سهم سفر اتوبوسرانی در ساعات اوج 19.2 درصد می باشد. همچنین سرویس دهی این ناوگان به کانون معلولین و سازمان توسعه خدمات اجتماعی شهردادی قروین در دو شیفت کاری به صورت رایکان انجام می شود.

 اتوبوس های مستقر در پایانه شهید بهشتی ( پارک سوار) مسافرین بیدستان، محمدیه ، الوند، مهرگان، باغ نشاط و مسیر ۱۴ ایرانگاز به مقاصد خود در شهر می رسانند، امید واریم،اجرای این طرح توانسته راهکاری برای کاهش ترافیک در مهر ماه و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی باشد.

 وی در خاتمه بیان کرد: بازرسین ناوگان اتوبوسرانی قروین به همراه خودروهای گشت در دو شیفت کاری برای انضباط بخشی و روان سازی ترافیک در ایستگاه های اتوبوس و سطح شهر حضور دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.