◄ احداث کمربندی شهر قم توسط بخش خصوصی/بررسی وضعیت ایستگاه قطار سریعالسیر تهران- قم- اصفهان
طرح کمربندی جدید شهر قم با پروژه آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد در قالب یک پروژه تعریف و تفاهمنامهای با بخش خصوصی به عنوان سرمایهگذار منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص احداث کمربندی جدید قم نیز گفت: طرح کمربندی جدید شهر قم با پروژه آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد در قالب یک پروژه تعریف و تفاهمنامهای با بخش خصوصی به عنوان سرمایهگذار منعقد شده است.
صبوری به اقدامات جادهای در ۸ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح پردیسان با ۶۰ درصدی پیشرفت فیزیکی در حال ساخت بوده و بخشی از این تقاطع با هزینهای بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسیده است که با رفع معارضین به زودی تکمیل خواهد شد.
حسن صبوری ادامه داد: محور جعفریه قطعه دوم و سوم محور قم – جعفریه به طول ۱۵ کیلومتر از تقاطع سه راهی قلعه سنگی تا پل طغرود با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسیده و همچنین پل ونارچ در راستای بهسازی مسیر قم – نیزار و ارتقای آن به محور اصلی چهارخطه، در دست احداث است و با احداث این پل سطح ایمنی این محور افزایش خواهد یافت.
وی به دیگر اقدامات انجام شده در استان قم اشاره کرد و افزود: بهسازی سه راهی ونارچ و احداث دور برگردانهای قبل و بعد از پل دارای پیشرفت ۳۵ درصدی بوده که با اتمام این پروژه کاهش ترافیک را در محور قم – سلفچگان و کوتاه شدن مسیر را در پی خواهد داشت.
صبوری درباره آخرین وضعیت احداث قطار سریع السیر تهران - قم- اصفهان در محدوده استان قم نیز گفت: موضوع کریدور عبوری قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان از سمت جمکران و یا داخل شهر قم در دست تهیه طرح کارشناسی است.