تکمیل بیش از ۱۷ کیلومتر زیرسازی و روسازی خطوط ریلی قم
سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: سال ۱۴۰۱ مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول ۱۷.۵ کیلومتر شامل دو خط مسیر تونلی، اجرا شد.
![تکمیل بیش از ۱۷ کیلومتر زیرسازی و روسازی خطوط ریلی قم](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/50RmoahQqi20/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLFZfD39RHuTy/%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84+%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88.jpg)
سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: سال ۱۴۰۱ مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول ۱۷.۵ کیلومتر شامل دو خط مسیر تونلی، اجرا شد.
به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم، عماد معینی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فنی و اجرایی پروژه مترو قم اظهار کرد: مراحل نهایی زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تونل و دپو به طول ۱۷.۵ کیلومتر، شامل دو خط مسیر تونلی به طول حدود ۱۲ کیلومتر تا بعد از ایستگاه میدان شهید مطهری و حدود ۵.۵ کیلومتر خط ریلی دپو انجام شده است.
وی افزود: اقدامات خوبی جهت بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخلی در تولید سوزن و کراس آور ادوات روسازی مسیر انجام شده است تا از ظرفیت بخش فنی و دانشگاهی جهت پیشبرد مطالعات استفاده شود.
سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ساخت سوزن ها، کراس آورها و قطعه مرکزی آن ها به طور کامل توسط شرکت های داخلی دانش بنیان انجام شده است.
معینی تصریح کرد: حدود ۱۲۰۰ متر خط سوله پارکینگ در یک بازه زمانی پنج ماهه اجرا شده که از این نظر سازمان قطار شهری قم دارای یک رکورد در سطح کشور است.