بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

طرح مقاوم سازی، ایمن سازی پل های جاده ای استان قم عملیاتی شد

با اعتباری افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل، در سطح راه های استان قم عملیاتی شد.

طرح مقاوم سازی، ایمن سازی پل های جاده ای استان قم عملیاتی شد
تین نیوز

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم اعلام کرد: با اعتباری افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل، در سطح راه های استان قم عملیاتی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، جعفر اویسی رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای این اداره کل از عملیاتی شدن طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری پلهای جاده ای استان قم خبر داد.

اویسی در ادامه افزود: با توجه به موقعیت کریدوری راههای استان و کثرت پل های جاده ای، همه ساله به طور مستمر بازدیدهای میدانی جهت بررسی آخرین وضعیت ابنیه فنی در طول راههای استان انجام می شود.

وی اضافه کرد: احصای خرابی ها و ارائه طرحهای مرتبط به منظور مقاوم سازی، ایمن سازی و... پلها و دیگر ابنیه های فنی جاده ای در قالب طرحهای پیمانی و امانی تعریف و به مرحله اجرا در می آیند.

وی در خصوص طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل جاده ای در طول راههای استان قم گفت: ۱۱ دستگاه از این مجموع در طول آزادراه قم تهران، ۱۳ دستگاه در جاده قدیم قم تهران و محورهای سلفچگان دلیجان، کمربندی قم اراک، هرکدام یک دستگاه قرار دارند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در توضیحی تکمیلی افزود: در قالب اجرای این پروژه، احداث پل زیرگذر روستای صرم واقع در محور لنگرود- کهک، لحاظ شد که عملیات اجرایی آن در صورت رفع معارضین قابلیت شروع خواهد داشت.

جعفر اویسی میزان اعتبار طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل جاده ای استان قم را افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی اعتبار تخصیصی این پروژه از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است.

وی در بخش دیگری از این خبر به اهم اقدامات فنی جهت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: تخریب و برداشت بتن معیوب، اجرای حفاظ بتنی تک شیب مسلح، اجرای ملات تعمیری، اصلاح و تقویت تیرهای گسیخته در اثر ضربات وارده و...ازجمله مهمترین اقدامات فنی درراستای اجرای این طرح است.

اویسی بازه زمانی تکمیل پروژه را یکساله عنوان و تاکید کرد: عملیات اجرایی طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال جاری شاهد تکمیل و بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت جامع مقررات ترافیک جاده ای، یادآور شد: با توجه به اعمال محدودیت ترافیکی در برخی طرح های عمران جاده ای، از مترددین گرامی درخواست می شود تعامل و همکاری لازم را با مجریان پروژه ها داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.