بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم کاشان درحال اجراست

با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم کاشان درحال اجراست.

طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم کاشان درحال اجراست
تین نیوز

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم کاشان درحال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی نوروززاده افزود: جاده قدیم قم کاشان از محورهای ترانزیتی استان است که به موازات آزادراه قم کاشان از ترافیکی ترکیبی و چشمگیر برخوردار است.

نوروززاده اضافه کرد: از مجموع ۳۷ کیلومتر مسیر قدیم قم کاشان که در حوزه استحفاظی قم قرار دارد و به صورت دوخطه است، تاکنون ۱۰.۵ کیلومتر آن به راه چهارخطه ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ کیلومتر دیگر از طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم کاشان، هم اینک در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح که از مقطع کیلومتر ۱۰.۵ این محور عملیات اجرایی آن تا پل آزادراه قم تهران، شروع شده، عرض مسیر از طرفین راه در مجموع به میزان ۱۲ متر (هر طرف ۶ متر) تعریض و به چهارخطه ارتقا می یابد.

نوروز زاده در ادامه به مشخصات فنی پروژه ۳.۵ کیلومتر از جاده قدیم قم کاشان که به صورت چهارخطه درآمده ، گفت: در طول مسیر پروژه هشت دهانه پل آبرو و یک دستگاه پل روی رودخانه، تعریض می شود.

وی افزود: باتوجه به محاسبات به عمل آمده، جهت اجرای طرح ۶۰ هزار مترمکعب خاک برداری و ۴۰ هزار مترمکعب نیز بارریزی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره نگهداری راه های استان قم، اجرای زیر ساخت دولایه آسفالت و غیره را از دیگر اقدامات فنی جهت اجرای این طرح مهم عمران جاده ای دانست وابراز امیدواری کرد که با توجه به جدیت مجموعه برای تکمیل طرح، تا پایان سالجاری به اتمام برسد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم تهران، بزرگراه قم ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم  کاشان، آزادراه قم کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.