بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

خط B متروی قم یک ضرورت ترافیکی برای آینده شهر قم است

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: خط B متروی قم دو بار و در قالب دو طرح جامع ترافیکی در شورای ترافیک کشور تصویب شده که نشان دهنده اهمیت و ضرورت این خط برای شهر قم است.

خط B متروی قم یک ضرورت ترافیکی برای آینده شهر قم است
تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: خط B متروی قم دو بار و در قالب دو طرح جامع ترافیکی در شورای ترافیک کشور تصویب شده که نشان دهنده اهمیت و ضرورت این خط برای شهر قم است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از قم، محمدرضا انگشت باف با بیان اینکه پروژه قطار شهری قم سال ۹۷ بر اساس سه خط ریلی مصوب با مجوز ماده کمیسیون ۲۲، آغاز شد، اظهار کرد: آن زمان برای خط دوم مترو ۱۵ و نیم کیلومتر، خط اول ۱۴ و ۸ دهم کیلومتر و منوریلی که ۴ و ۷ دهم کیلومتر مجوز قانونی وجود داشت.

وی افزود: بعدها به دلیل موضوع اقدام ملی مسکن و محوطه ۵۶۰ هکتاری در انتهای شهرک پردیسان یک امکان سنجی مجددی روی خط B انجام شد تا این خط از محدوده ۵۶۰ هکتاری شروع شود و تا خیابان امام خمینی (ره) بر اساس آخرین مطالعات امتداد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد: از مشاوران خواسته شد یک پیش بینی انجام دهند تا هر سه پروژه در میدان مطهری تبادل مسافر داشته باشند. یعنی ایستگاه A9 خط اول متروی قم، ایستگاه B4 خط دوم متروی قم و ایستگاه مطهری پروژه منوریل در این میدان تبادل مسافر داشته باشند.

انگشت باف تاکید کرد: نکته مهم در خصوص خط B مترو این است که هم شورای ترافیک کشور در سال ۹۶ و هم شورای ترافیک در خرداد ۱۴۰۲ بر اساس مطالعات طرح جامع حمل ونقل ترافیک این خط را با همین مشخصات مصوب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تصویب این خط در دو طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر قم نشان دهنده اهمیت و ضرورت آن برای آینده ترافیکی شهر است، عنوان کرد: متخصصان، مشاوران ترافیک و اعضای شورای ترافیک کشور خط B مترو را با همین مشخصاتی که گفته شد که شامل ۲۸ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه را برای قم ضروری دانسته اند که این موضوع در مصوبه اخیر شورای ترافیک کشور نادیده گرفته شده و خط B حذف شده است.

نقشه خطوط قطار شهری قم

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.