بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

۵۸ هزار تُن کالا از قم صادر شد

از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۵۸ هزار و ۲۷۱ تُن کالا در قالب تعداد یک هزار و ۶۵۶ اظهارنامه و به ارزش ۵۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۳ دلار از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

۵۸ هزار تُن کالا از قم صادر شد
تین نیوز

مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۵۸ هزار و ۲۷۱ تُن کالا در قالب تعداد یک هزار و ۶۵۶ اظهارنامه و به ارزش ۵۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۳ دلار از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسفندیار دریکوندی در این خصوص بیان داشت: در همین رابطه طی چهار ماه سپری شده از سال، بیش از ۳۳ نوع کالای تولیدی واحدهای صنعتی استان در بخش های مختلفی همچون شیمیایی، غذایی، لوازم خانگی، کفش و صندل و دیگر موارد به ۳۱ کشور در مناطق مختلف جهان صادر شد.

دریکوندی با اشاره به وجود بسترهای لازم برای انجام صادرات از طریق ریل در گمرکات قم، افزود: از جمله دستاوردهای گمرکات استان در تیرماه، ارسال محموله صادراتی از طریق ریل به کشور چین بود که این موضوع نقش مهمی در توسعه روابط تجاری فعالان اقتصادی استان با این کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش فعالیت های صنعتی در استان قم و رویکرد صادرات محوری در سیاست های اقتصادی استان، گمرکات قم خود را برای صادرات انواع کالای تولید شده در واحدهای صنعتی استان آماده کرده و در همین خصوص امکانات و بسترهای لازم در این اداره کل فراهم شده است.

صنعت قم طی سال های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده است و اکنون انواع مختلف محصولات در واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود که بسیاری از آن ها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

یک هزار و ۷۰۰ واحد بهره بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه گذاران و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای تولیدی مواجه شده است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.