بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به مناسبت ایام اربعین در قم تشدید شد

به مناسبت ایام اربعین حسینی روند بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به خصوص آن هایی که با ارائه خدمات مورد نیاز مردم در این ایام مرتبط هستند، تشدید شده است.

نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به مناسبت ایام اربعین در قم تشدید شد
تین نیوز

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به مناسبت ایام اربعین حسینی روند بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی به خصوص آن هایی که با ارائه خدمات مورد نیاز مردم در این ایام مرتبط هستند، تشدید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش فولادی وندا در این خصوص بیان داشت: در همین رابطه بازرسی از ترمینال ها و پایانه های مسافربری و کنترل نرخ های تصویبی و جلوگیری از دریافت نرخ های بالاتر در خارج از ترمینال ها و خروجی شهرها و همچنین رصد و پایش مجتمع های رفاهی و رستوران های بین شهری و پارکینگ ها و توقفگاه ها، میهمان پذیرها و هتل ها و غرفه های عرضه کننده خدمات و کالای مورد نیاز مسافران در این ایام تشدید شده است.

فولادی وندا افزود: با توجه به گستردگی این برنامه نظارتی، هماهنگی های لازم برای برگزاری گشت های مشترک با سایر دستگاه ها از جمله استانداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، انجمن دفاتر فروش بلیت و تعزیرات حکومت استان نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت و معدن تجارت قم از عموم مردم استان درخواست دارند تا هرگونه تخلف در بخش های یاد شده را به تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا موضوع توسط بازرسان به سرعت رسیدگی شود.

گفتنی است به طور کلی میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.

حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سال های اخیر با توجه به سیاست های دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارت های ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحدهای اقتصادی فعال در استان با گسترش قابل توجهی همراه شده است.

در همین رابطه یکی از کارهای خوب انجام شده طی سال های اخیر، ایجاد زیرساخت های لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرآیند نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلف های صورت گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پرونده است.

لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت ، معدن و تجارت قم همکاری گسترده ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.