بازدید سایت : ۸۲۳۹۵

جایگزینی نیوجرسی های مسیر ورودی به آزادراه قم کاشان اجرایی شد

با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل های رفوژ (وسط) در مسیر ورودی به آزاد راه قم کاشان (لاین برگشت) به طول تقریبی ۷.۵ کیلومتر اجرایی شد.

جایگزینی نیوجرسی های مسیر ورودی به آزادراه قم کاشان اجرایی شد
تین نیوز

رئیس اداره ایمنی راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل های رفوژ (وسط) در مسیر ورودی به آزاد راه قم کاشان (لاین برگشت) به طول تقریبی ۷.۵ کیلومتر اجرایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی احمدی جبلی افزود: این مسیر از محورهای پرترافیک شهرستان قم بوده و ارتقا ایمنی آن هماره در دستور کار اداره کل متبوع بوده است.

احمدی جبلی نقش کریدوری این محور را به دلیل مسیر دسترسی به مسجد مقدس جمکران و شهرستان کهک که از مناطق تاریخی گردشگری استان است، مهم دانست و گفت: همچنین این محور یکی از کریدورهای ارتباطی استان اصفهان و دیگر استان های جنوبی و شرقی کشور است.

وی با اشاره به همکاری شهرداری قم در اجرای این طرح ادامه داد: نیوجرسی های بتنی ۶ متری به دلیل دارابودن مفصل اتصالی با دیگر نیوجرسی ها، در صورت برخورد خودرو با آنها، یکپارچه عمل کرده و از انحراف خودرو به باند روبرو جلوگیری می کند.

احمدی جبلی تعداد نیوجرسی ها لحاظ شده جهت اجرای این طرح را یک هزار و ۲۵۰ عدد ذکر کرد و گفت: در مرحله نخست طرح نسبت به استقرار موقت نیوجرسی ها در حاشیه رفوژ اقدام و پس از جمع آوری گاردریل ها و زیرسازی بتنی نشمین نیوجرسی، نسبت به استقرار دائم نیوجرسی ها بر روی زیر سازی اقدام می شود.

وی در خصوص میزان اعتبار پروژه نیز عنوان کرد: بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال میزان قرارداد اجرایی طرح می باشد که از محل اعتبارات ملی و استانی ابلاغ شده است.

احمدی جبلی بازه زمانی تکمیل طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل های رفوژ کمربندی قم کاشان را یک ساله برآورد کرد و افزود: این طرح از نیمه مردادماه امسال آغاز شده در صورت تخصیص به موقع اعتبار، تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل های رفوژ مسیر ورودی به آزاد راه قم کاشان، با همکاری شهرداری قم اجرایی شد که لاین رفت آن (میدان ۷۲ تن - میدان ولیعصر) توسط شهرداری تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.