بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

۲۲ هزار تُن کالا از طریق گمرکات قم وارد کشور شد

از ابتدای سال جاری تا مردادماه، ۲۲ هزار تُن کالا در قالب تعداد ۷۲۵ اظهارنامه از طریق گمرکات این استان وارد کشور شد.

۲۲ هزار تُن کالا از طریق گمرکات قم وارد کشور شد
تین نیوز

مدیرکل گمرکات قم گفت : از ابتدای سال جاری تا مردادماه، ۲۲ هزار تُن کالا در قالب تعداد ۷۲۵ اظهارنامه از طریق گمرکات این استان وارد کشور شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسفندیار دریکوندی در این رابطه بیان داشت: ارزش کالاهای وارد شده به گمرکات قم در چهارماهه نخست امسال ۱۰۶ میلیون و ۶۰۴ هزار دلار بود که تلاش شد این کالاها پس از کسب تاییدیه های لازم توسط سازمان ها و نهادهای مسئول در کوتاه ترین زمان ممکن از گمرکات استان ترخیص شود.

دریکوندی افزود: این کالاها از ۲۶ کشور جهان از جمله مهمترین آنها چین، امارات، ترکیه ، آلمان، بلاروس، هند، ایتالیا، هنگ کنگ، سریلانکا و انگلستان وارد گمرکات قم شد؛ اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و ظرفشویی، قطعات کامیون، مینی بوس، موتورسیکلت، دوچرخه و نیز خودروسواری از جمله این کالاها بوده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم قابل توجهی از تجهیزات، مواد و لوازم مورد استفاده در واحدهای صنعتی در جریان واردات امسال وارد گمرکات قم شد که به طور حتم این موضوع نقش مهمی در افزایش روند فعالیت های تولیدی استان و نیز کشور خواهد داشت.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۵۸ هزار و ۲۷۱ تُن کالا در قالب تعداد یک هزار و ۶۵۶ اظهارنامه و به ارزش ۵۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۳ دلار از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

یک هزار و ۷۰۰ واحد بهره بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه گذاران و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای تولیدی مواجه شده است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.