بازدید سایت : ۳۵۱۷۷

صادرات قم به ۷۳ میلیون دلار رسید

براساس پایش صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

صادرات قم به ۷۳ میلیون دلار رسید
تین نیوز

مدیرکل گمرکات قم گفت: براساس پایش صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسفندیار دریکوندی افزود: طی مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۳۵۶ تُن کالا در قالب تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ اظهارنامه، به ارزش ۷۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۰ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشورهای هدف صادر شد.

دریکوندی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۲۹ هزار و ۸۲۸ تُن کالا در قالب تعداد یک هزار و ۲ اظهارنامه، به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

وی اضافه کرد: بیشتر حجم واردات انجام شده به گمرکات قم را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می دهد که در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی استان است.

دریکوندی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات قم در این مدت بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان بوده است، گفت: به منظور حمایت از فعالان اقتصادی تلاش می کنیم روند صادرات و واردات کالاها از طریق گمرکات استان به سرعت و با تسهیل امور اداری انجام شود.

وی افزود: طی سال های اخیر توسعه فعالیت های صنعتی در قم و تولید محصولات متنوع در آن موجب شده تا شاهد افزایش روند فعالیت های تجاری در این استان باشیم و اکنون شمار قابل توجهی از کالاهای ساخت قم به بسیاری از کشورهای جهان صادر می شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت ها نیز اقدام های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت های داخلی می باشد.

شهرک های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه گذاران و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای تولیدی مواجه شده است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.