بازدید سایت : ۳۸۷۷۵

تقاطع غیرهمسطح باغیک قم تفرش به بهره برداری رسید

تقاطع غیرهمسطح باغیک قم تفرش طی مراسمی روز پنجشنبه با حضور استاندار قم با اعتبار ۴۰۰ میلیاردریال به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تقاطع غیرهمسطح باغیک قم تفرش به بهره برداری رسید
تین نیوز |

تقاطع غیرهمسطح باغیک قم تفرش طی مراسمی روز پنجشنبه با حضور استاندار قم با اعتبار ۴۰۰ میلیاردریال به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در این آیین طی سخنانی، با تاکید بر برنامه استان برای رفع نقاط حادثه خیز، بیان کرد: این محور یکی از نقاط حادثه خیز استان طی سال های گذشته بود که با احداث این تقاطع بخشی از چالش های آن، مدیریت شده است.

محمد تیموری تصریح کرد: با اجرای طرح احداث تقاطع غیرهمسطح باغیک - تفرش که امروز به بهره برداری رسید، ضمن رفع مشکل این نقطه حادثه خیر، شاهد تردد روان تر و ایمن رانندگان خواهیم بود.

تیموری با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای بهره برداری از این طرح، افزود: در طول اجرای این پروژه نسبت به اجرای سامانه روشنایی به طول ۲/۸ کیلومتر اقدام شده است.

وی دوره اجرای طرح را ۲ساله ذکر کرد کرد و یادآور شد: تناژ مصرفی آسفالت جهت اجرای این طرح، افزون بر. ۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

پورتیموری افزود: احداث یک دستگاه پل باکسی به طول ۳۲ متر، اجرای عملیات راه سازی به طول ۳سه هزار و ۵۰۰ متر و همچنین بتن ریزی با حجم سه هزار مترمکعب، بخش دیگری از مشخصات فنی - پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح باغیک - تفرش است.

باغیک یکی از روستاهای بخش سلفچگان قم می باشد.سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.