بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

فرودگاه قم در انتظار ارائه طرحی مطلوب از سوی سرمایه‌گذار| تزریق ۲.۵ همت برای مترو

نماینده مردم قم در خانه ملت گفت: فرودگاه قم باید با حل مسائل حقوقی و ارائه طرحی مطلوب از سوی سرمایه گذار جدید از سوی دولت تعیین تکلیف شود.

فرودگاه قم در انتظار ارائه طرحی مطلوب از سوی سرمایه‌گذار| تزریق ۲.۵ همت برای مترو
تین نیوز |

نماینده مردم قم در خانه ملت گفت: فرودگاه قم باید با حل مسائل حقوقی و ارائه طرحی مطلوب از سوی سرمایه گذار جدید از سوی دولت تعیین تکلیف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، پروژه های مهمی در استان قم وجود دارند که با گذشت بیش از ۱۳ سال هنوز تعیین تکلیف نشده اند و با آمدن و رفتن دولت ها تنها در حد یک مصوبه کاغذی روی میز مانده است؛ انگار همین دیروز بود که در آخرین سفر دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی، مقرر شد حداکثر به مدت ۵۰ روز وضعیت معارضان پروژه فرودگاه قم تعیین و مجری این طرح با رویکرد احقاق حقوق همه ذینفعان به شکل دقیق مورد مطالعه قرار داده و تصمیم گیری درباره آن پیگیری شود.

اما با توجه به این که این پروژه در کنار منوریل، قطار شهری و دیگر پروژه های مهم دیگر جزئی از مصوبات سفر بودند با شهادت شهید رئیسی نیمه کاره ماند و اکنون با آمدن دولت چهاردهم و انتخاب نمایندگان جدید در مجلس امید قمی ها به سرانجام رسیدن این پروژه های مهم است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار بازار آخرین وضعیت پروژه های مهم فرودگاه و مترو در قم را تشریح کرد و خواستار تسریع در تعیین تکلیف این پروژه ها شد. گفت وگو با این نماینده مردم قم در خانه ملت بدین شرح است:

فرودگاه قم در انتظار ارائه طرحی مطلوب از سوی سرمایه‌گذار| تزریق ۲.۵ همت برای مترو

 

آخرین اقدامات انجام شده برای فرودگاه قم چیست؟

در جریان آخرین سفر شهید رئیسی و دولت سیزدهم به قم سه کار مهم پیگیری شد موضوع فرودگاه؛ منوریل و همچنین مترو و در کنار آن کمربند مهم و استراتژیک شهید سلیمانی که جزو دستورات مهم سفر بود طبق این دستور مقرر شد طی ۵۰ روز سرمایه گذار مشکلات حقوقی فرودگاه را رفع کند.

در روزهای اخیر از پروژه فرودگاه و سه پروژه دیگر بازدید داشتیم و تأکید هر سه نماینده قم بر تعیین تکلیف و ساخت فرودگاه برای این استان است. در ابتدا مقرر شد شخص سرمایه گذار قبلی «آقای شفیعی» پروژه را ساخته و ادامه دهد و ما تأکید کردیم با پیگیری از دولت جدید امکانات زیرساختی از قبیل آب و برق و گاز در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

مقرر شد بعد از ۴۰ روز از ۲۷ خرداد طرح جدید مطلوبی از سوی سرمایه گذار آماده و ارائه شود اما طرحی که از سوی سرمایه گذار به ما رسید مطلوب نبود لذا پیشنهاد شد سرمایه گذار جدیدی این پروژه را ادامه دهد و هزینه هایی که سرمایه گذار قبلی عهده گرفته پرداخت شود.

همان طور که می دانید این پروژه معارض امنیتی و هم خصوصی که شامل مرغداری ها است دارد که مانع اصلی اجرای پروژه است طی روزهای اخیر بحث حقوقی فرودگاه را بررسی و در حال پیگیری برای تعیین تکلیف آن هستیم و با نشستی که با وزیر راه و شهرسازی جدید داشتیم قرار شد این پروژه از سوی دولت جدید پیگیری شود و قم نخستین سفر وزیر راه باشد.


مترو قم به خصوص خط B این پروژه در چه وضعیتی قرار دارد؟

۶ کیلومتر از متروی قم آماده بهره برداری است و منتظر تأمین واگن آن هستیم؛ ۶ کیلومتر به سمت مسجد مقدس جمکران هنوز نیمه کاره است که با پیگیری شهردار و نمایندگان قم در خانه ملت طی نامه ای که به آقای همتی وزیر اقتصاد دادیم ۲.۵ همت از سوی وزارت اقتصاد در قالب اوراق قرضه تزریق و اختصاص یافت.

خط دوم مترو یا همان خط B که مورد جدال و بحث است مهم است ما ایده دادیم که از پردیسان به صورت ترن بان تا ایستگاه قطار قبلی یا همان ۵۶۰ هکتاری پردیسان ادامه یابد این طرح فعلاً مورد قبول قرار گرفته و در حال بررسی آن هستیم اگر پروژه ۵۶۰ هکتاری مورد بهره برداری قرار گیرد و تا پایان سال بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی دولت در این منطقه ساخته شود با بار ترافیکی بی شماری روبرو هستیم از سویی این ایده می تواند از طریق صرفه جویی بنزین به کاهش بلیط قطار شهری نیز منجر شود.

فرودگاه قم در انتظار ارائه طرحی مطلوب از سوی سرمایه‌گذار| تزریق ۲.۵ همت برای مترو

 

برای حل مشکلات کمربند شهید سلیمانی به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های قم چه اقداماتی انجام شده است؟

کمربند شهید سلیمانی هم به لحاظ موقعیت و هم نوع پروژه در نوع خود بی نظیر است و مجری این طرح به دلیل عدم حمایت پروژه را هم دستخوش مشکلات کرده بود این پروژه که ۳۲ کیلومتر آن از بهشت معصومه تا سلفچگان است می تواند در کاهش بار ترافیکی نقش مهمی را ایفا کند؛ نه تنها برای قم بلکه برای کشور یک پروژه مهمی است.

ما پیگیری های لازم را انجام و پروژه به سرعت در حال انجام است ایده ای که برای سرعت دادن به این پروژه داشتیم این بود که ۳۰ درصد عوارضی که در اتوبان تهران به قم گرفته می شود به مجری پروژه کمربندی شهید سلیمانی اختصاص یابد.

طی ماه های گذشته چه پروژه هایی را در قم پیگیری کرده اید؟

در پایان این خبر را هم می دهم که وضعیت مسکن ۵۶۰ هکتاری قم هم پیگیری شده و قرار است تا پایان سال یک هزار واحد آن افتتاح شود.

در جلسه ای که با معاونت سازمان برنامه و بودجه داشتیم مقرر شد آب شیرین برای جمکران اختصاص یابد برای این امر ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

با توجه به جمعیت استان قم و از سویی میزبانی از زائران در این استان، ما درخواست اختصاص ۲۰۰ واحد اتوبوس برای تقویت حمل و نقل عمومی و شهری قم دادیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هم وطن پاسخ

    مترو... فرودگاه.. حریم رودخانه ...مسائلی ک دولت فقط داره حق مردم رو ضایع می‌کنه...آخه قم مترو میخاد چکار...فرودگاه میخاد چکار...یه حریم رودخانه رو نتوانستید حتی درست تعمیر کنید....واقعا باعث آبروریزیه....

  • امیر ایرانی پاسخ

    سلام درود قم به عنوان یه کلانشهر واقعا خیلی کم بودها داره نسبت به دیگر شهرها ..از جمله فرودگاه. مترو ...چون سالیانه ۲۰ میلیون مسافر به این شهر می‌آیند.. و به اقتصاد استان کمک میکن.