تامین ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه های قم
رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: برای بهسازی و اصلاح نقاط بحرانی راه های این استان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.
رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: برای بهسازی و اصلاح نقاط بحرانی راه های این استان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی نوروززاده بیان کرد: بودجه اختصاص یافته امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است.
وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای بهسازی راه های این استان، گفت: از ابتدای امسال بهسازی محور نیزار به قم به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: همچنین بهسازی محور قم به قنوات از محدوده مرکز تعویض پلاک تا روستای مبارک آباد نیز به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۶۰ میلیاردتومان نهایی شده است.
نوروززاده ادامه داد: بهسازی ۱۰ کیلومتر از جاده قم به جعفریه نیز از ابتدای امسال نهایی شده و تنها ۱.۵ کیلومتر از این جاده در محدوده قلعه سنگی و منطقه دامشهر هنوز اصلاح و بهسازی نشده است.
وی یادآور شد: از مجموع ۱۵ کیلومتر محور راهجرد به سلفچگان نیز تاکنون ۱۲ کیلومتر از آن بهسازی و نقاط بحرانی آن برطرف شده است.
نوروززاده با اشاره به وضعیت محور قدیم قم به کاشان نیز گفت: اصلاح نقطه حادثه خیز این محور در محدوده پادگان خیبر به طول پنج کیلومتر از تیرماه امسال آغاز و اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ادامه داد: لکه گیری این محور به طول ۱۷ کیلومتر انجام شده و خط کشی آن در حال انجام است.
وی در پایان گفت: بهسازی آزادراه امیرکبیر به طول ۲۰۸ کیلومتر مهم ترین پروژه بهسازی اداره کل راهداری استان قم است که برای اجرای آن یک هزار میلیارد تومان اعتبار، اختصاص یافته است.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
همچنانکه در متن خبر هم مشخص میباشد در مورد تمامی محورهای استان قم در آن صحبت شده الا محور بسیار مهم و حیاتی برای حمل و نقل کالای کشور یعنی جاده قدیم قم تهران که متاسفانه مشخص نیست چرا این مسیر استراتژیک در حمل و نقل کالای کشور چنین مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است که محورهای خیلی بی اهمیت تر از این جاده تاکنون یا دو بانده شده اند یا عملیات دو بانده شدن آنها در شرف اتمام است اما این جاده با حجم تردد بسیار بالای ناوگان باری همچنان به صورت تک بانده با آسفالت درب و داغون به حال خود رها گشته است یعنی جاده قدیم تهران قم برای مسئولین حتی در حد یک محور پرت کم تردد هم اهمیت ندارد ؟!!!!!