بازدید سایت : ۷۰۵۱۵

کالاهای تولیدی قم به بازار ۲۵ کشور دنیا صادر شد

در نیمه نخست سال جاری با تلاش تجار قمی کالاهای تولید شده در این استان به بازار ۲۵ کشور در مناطق مختلف دنیا صادر شد.

کالاهای تولیدی قم به بازار ۲۵ کشور دنیا صادر شد
تین نیوز |

مدیرکل گمرکات قم گفت: در نیمه نخست سال جاری با تلاش تجار قمی کالاهای تولید شده در این استان به بازار ۲۵ کشور در مناطق مختلف دنیا صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: براساس آمار در ۶ ماهه نخست سال جاری کالاهای ساخت قم به ۲۵ کشور جهان صادر شد که در همین رابطه عراق با صادرات ۱۵ و نیم میلیون دلار کالا به آن از نظر ارزش در رتبه نخست کشورهای هدف صادراتی استان قرار دارد.

دریکوندی ادامه داد: پس از عراق کشورهای افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه، آذربایجان، چین، هند، ترکیه، سوریه، ازبکستان، قطر، گرجستان، ترکمنستان، کنیا، سودان، ارمنستان، لبنان، بحرین، سنگاپور، کویت، تایوان، سومالی، لهستان و رومانی در جدول کشورهای هدف صادراتی استان قم در نیمه نخست سال جاری قرار دارند.

وی افزود: تنوع کشورهای هدف صادراتی استان قم نشان می دهد که بازرگانان استان در مسیر تقویت و گسترش بازارهای صادراتی عمل می کنند و در همین رابطه به دنبال افزایش سطح صادرات قم با استفاده از روش های بازاریابی بین الملل هستند.

گفتنی است در ۶ ماهه نخست سالجاری با تلاش فعالان اقتصادی ۸۹ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۹۲ دلار کالا از گمرکات قم به کشورهای هدف صادر شد.

در همین خصوص حجم صادرات انجام شده از گمرکات استان قم از نظر وزنی ۹۶ هزار و ۱۲۶ تُن بود که این میزان صادرات در قالب تعداد ۲ هزار و ۶۹۵ اظهارنامه انجام گرفت.

همچنین در حوزه واردات نیز در طی مدت یاد شده، ۳۷ هزار و ۵۷۳ تُن کالا در قالب یک هزار و ۲۴۵ اظهارنامه به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۸۵ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشترین حجم آن را مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می دهد.

درآمد کل گمرکات قم در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۱۲ میلیارد تومان بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.