بازدید سایت : ۵۰۸۵۷

◄ طرح تکمیل بهسازی بزرگراه راهجرد سلفچگان عملیاتی شد/ جاده قدیم تهران قم در محدوده ورودی کهریزک تعریض شد

با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، طرح تکمیل بهسازی بزرگراه راهجرد سلفچگان، به طول ۳ کیلومتر عملیاتی شد. گشایش مسیر کندروی شرقی جاده قدیم تهران قم در ورودی کهریزک.

طرح تکمیل بهسازی بزرگراه راهجرد سلفچگان عملیاتی شد/ جاده قدیم تهران قم در محدوده ورودی کهریزک تعریض شد
تین نیوز |

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم اعلام کرد: با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، طرح تکمیل بهسازی بزرگراه راهجرد سلفچگان، به طول ۳ کیلومتر عملیاتی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن خلیلی نیا، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، بیان کرد: بزرگراه راهجرد سلفچگان از محورهای ترانزیتی کشور است که نقشی کریدوری درارتباط ۱۷ استان با مرکز کشور و دیگر راه های کشور دارد. تردد ترکیبی (غالبا خودروهای نیمه سنگین) و ترافیک چشمگیر این محور ترانزیتی، ضرورت صیانت و بهسازی آن را دوچندان کرده است.

خلیلی نیا ضمن اشاره به طول محور راهجرد – سلفچگان اظهار کرد: طول این بزرگراه در مجموع ۱۵ کیلومتر است که طی ماه های گذشته نسبت به بهسازی ۱۲ کیلومتر آن اقدام شده بود.

وی اضافه کرد: طی برنامه ریزی های به عمل آمده، طرح بهسازی سه کیلومتر باقی مانده از این محور، حدفاصل کیلومتر ۹ لغایت ۱۲، از اول آذرماه سال جاری آغاز گردید.

خلیلی نیا با بیان اینکه بهسازی این قطعه از بزرگراه راهجرد – سلفچگان در زمره مطالبات کاربران جاده ای بوده است، گفت: موقعیت جغرافیایی و مختصات این محور، از علل اضمحلال زودرس آن است و به همین منظور بهسازی آن همواره دردستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی به مشخصات فنی – اجرایی پروژه اشاره کرد و گفت: پس از احصا نقاط آسیب دیده، متناسب با نوع خرابی، بافت سطوح آسفالتی و شرایط جوی، نسبت به انتخاب نوع بهسازی اقدام شده است. با توجه به برودت هوا و آغاز فصول بارشی سال، به منظور جلوگیری از تخریب زودرس سطوح آسفالتی، عملیات تکمیلی اجرای یک لایه روکش آسفالت دیگر، پس از گرمی هوا، طی فروردین ماه سال آینده در محل بهسازی این قطعه اجرا می شود.

و با بیا اینکه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال میزان اعتبار اجرایی این پروژه است که از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است، تصریح کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این پروژه تا پایان آذرماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در پایان ضمن تشکر از تعامل کاربرانی که از محل اجرای پروژه تردد می کنند درخواست کرد: نسبت به رعایت کامل جوانب ایمنی و مقررات ترافیک جاده ای ساعی بوده تا ضمن جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، شاهد تسریع در اجرا و تکمیل پروژه باشیم.

جاده قدیم تهران قم در محدوده ورودی کهریزک تعریض شد

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از گشایش مسیر کندروی شرقی جاده قدیم تهران قم در ورودی کهریزک خبر داد.

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درخصوص ساماندهی ترافیکی جاده قدیم قم در محدوده زیرگذر بهشت زهرا(س) گفت: این محدوده با توجه به فقدان مسیرهای کندرو و نیز وجود کاربری های جاذب سفر همچون ورودی شهر کهریزک، ایستگاه متروی کهریزک، ایستگاه تاکسی و پارکینگ های عمومی، دچار ترافیک عبوری قابل توجه و نیازمند تعریض مسیر از طریق احداث مسیرهای کندرو بود.

صداقتی با بیان اینکه عدم وجود مسیرهای کندرو این محدوده که مرز منطقه ۱۹ شهرداری تهران با کهریزک محسوب می شود، سبب کاهش عرض سواره رو از ۶ خط به ۳ خط عبوری و در نتیجه وقوع تصادفات سنگین یا ایجاد گره های ترافیکی شده بود، خاطرنشان کرد: طی بازدید سال گذشته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تعریض و اصلاح این بخش از جاده قدیم تهران-قم در قالب بخشی از درخواست های مردمی مطرح شد و به این ترتیب پروژه "تعریض پل زیرگذر بهشت زهرا" در ورودی شهر کهریزک با هدف تعریض مسیرهای کندروی شرقی و غربی جاده قدیم تهران-قم و در نتیجه افزایش ظرفیت ترافیکی این معبر در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، از به ثمر نشستن جبهه شرقی پروژه طی مدت زمان ۷ ماه خبر داد و گفت: در این پروژه، تعریض پل شرقی به عرض ۲۴ متر و طول ۲۱ متر در ۳ خط سواره رو (کندرو) و احداث یک پیاده رو به عرض ۴ متر به اتمام رسیده و آخرین مراحل عملیات عمرانی برای تعریض پل غربی نیز ادامه دارد. ضمنا اجرای ۲۵۰۰ متر طول شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و اصلاحات هندسی از سایر اقدامات انجام شده در این پروژه است.

صداقتی در پاسخ به پرسشی در خصوص منافع ترافیکی افزایش ظرفیت ترافیکی جاده قدیم تهران-قم، روانسازی ترافیکی این جاده و خیابان های اطراف از جمله خیابان تهرانی مقدم، تسهیل تردد شهروندان، ارتقای دسترسی و رفع گره های ترافیکی ورودی شهر کهریزک را از اثرات اجرای این پروژه برشمرد.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۷۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۵۰تن آرماتوربندی، ۲۲۰۰ مترمکعب راکفیل بتن، ۲۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۲۰۰۰ تن آسفالت اجرا شده و مجموع هزینه های اجرایی آن به ۳۸ میلیارد تومان می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.