بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

تونل متروی قم ایستگاه چهارم را رد کرد

تونل متروی قم ایستگاه چهارم را رد کرد

تین نیوز | رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم از پیشرفت حفاری تونل متروی قم تا ایستگاه چهارم خبر داد.

مصطفی سعادت طلب صبح یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج با موضوع قطار شهری اظهار داشت: در این جلسه حدود ملکی تمام ایستگاه‌ها برای مترو را تعیین کردیم.
 
وی با اشاره به حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط در این جسه عنوان داشت: امیدواریم مصوبات کمیته فنی در کمیسیون ماده پنج هم مصوب شود تا گام مهمی برای پیشرفت مترو که از پروژه‌های مهم زیربنایی است، برداشته شود.
 
رییس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیشرفت نسبتا خوب حفاری‌های متروی قم گفت: تونل مترو میدان معصومیه را که ایستگاه چهارم است را هم رد کرده و به پیشرفت خوبی رسیده است.
 
وی به فروش اوراق مشارکت قطار شهری قم به وسیله بازارگردانی و پذیره نویسی اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشتیبانی‌های مالی که در آینده صورت می‌گیرد امیدواریم شاهد پیشرفت بیشتر این پروژه باشیم.  
 
اخذ مجوز اعمال ماده ۹ برای یک پلاک باقی مانده در مسیر بلوار مرجعیت به متراژ سه هزار متر مسئله دیگری بود که سعادت طلب در این زمینه مطرح کرد.
 
وی ادامه داد: این مالک چند ماه است که پروژه را به تأخیر انداخته که ما با تصویب این لایحه مجوز اعمال ماده ۹ راه به شهرداری می‌دهیم تا سرعت پیگیری این پروژه بیش از گذشته باشد.
 
این لایحه تصویب شد و در ادامه جلسه لایحه دیگری به شورا رسید که طی آن شهرداری تصمیم داشت یک مجوز کلی برای تمام پلاک‌های در مسیر بلوار مرجعیت برای اعمال ماده ۹ بگیرد که شورا این لایحه را هم تصویب کرد.
 
در ادامه این جلسه طرحی از سوی اعضای کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد.
 
به خواسته اعضای کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم، طرح‌هایی که به کمیته فنی کمیسیون ماده پنج استانداری فرستاده می‌شود، ابتدا باید به کمیسیون امور زیربنایی بیاید و آنجا تصویب شود تا ما بتوانیم بر طرح‌هایی که به کمیسیون ماده پنج نظارت داشته باشیم.
 
به گفته سعادت طلب این تصمیم به این علت گرفته شده که تصمیمات مالی شهرداری باید به اطلاع شورای شهر برسد.
 
وی ادامه داد: ما شاهد هستیم که برخی طرح‌ها بدون مطرح شدن در شورای شهر با تصویب کمیسیون ماده پنج اجرا می‌شود که این از نظر شورا رویه مناسبی نیست.
 
این طرح نیز هر چند مورد اعتراض معاون شهردار قم به دلیل طولانی شدن روند امور قرار گرفت، تصویب شد.  

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.