بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تالاب بیشه دالان بروجرد میزبان چهار هزار قطعه پرنده مهاجر است

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: تالاب بیشه دالان میزبانی امن، برای زمستان گذرانی حدود چهار هزار قطعه انواع پرنده مهاجر است.

تالاب بیشه دالان بروجرد میزبان چهار هزار قطعه پرنده مهاجر است
تین نیوز

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: تالاب بیشه دالان میزبانی امن، برای زمستان گذرانی حدود چهار هزار قطعه انواع پرنده مهاجر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اصغر بلکی وند افزود: بارش های اخیر در شهرستان بروجرد، تالاب بیشه دالان را مملو از آب کرده و مکانی امن برای زمستان گذرانی گونه های مختلف پرندگان آبزی و کنار آبزی شده است.

وی با بیان اینکه تالاب بیشه دالان در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بروجرد و در دشت سیلاخور است، اظهار داشت: برای ایجاد یک زیستگاه امن برای پرندگانی که در تالاب وجود دارد ایستگاه محیط بانی در محل مستقر و به صورت شبانه روزی و توسط دوربین های مدار بسته وضعیت تالاب رصد می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بیان کرد: هم اکنون انواع مختلف پرندگان مانند حواصیل، لک لک، غاز، قو، درنا، اگرت، اردک ها، کشیم ها، چنگر، مرغابی در تالاب بیشه الان وجود دارد.

بلکی وند ادامه داد: علاوه بر آن جانوران بومی دیگری از گروه دوزیستان، خزندگان و پستانداران در این منطقه زیست می کنند، مار، خرگوش، لاک پشت، گرگ، شغال و سگ آبی از حیواناتی هستند که در این ناحیه یافت می شوند.

وی اظهار داشت: در ماه گذشته چند گروه شکارچی غیر مجاز دستگیر و از آنان چهار قبضه سلاح شکاری کشف و تحویل مقام قضایی شده است.

وی بیان کرد: تالاب بیشه دالان از نظر منابع غذایی غنی است و پرندگان مهاجر بدون دخالت انسان می توانند غذای خود را به دست آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: به دلیل استفاده بی رویه از زمین ها و منابع آبی اطراف این آبگیر و نیز وارد شدن فاضلاب روستاهای مجاور به درون آن، تالاب بیشه دالان در سال های اخیر مورد تهدید جدی قرار گرفته و مساحت آن به ۴۵۰ هکتار کاهش یافته است.

بلکی وند افزود: برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب بیشه دالان در دستور کار قرار دارد که منافع آن، حفظ منابع کشاورزان منطقه، حفظ تالاب، مکانی امن برای زیستگاه پرندگان و ماهیان و برخی پستانداران و امکان ایجاد تنوع در محصولات کشاورزی و وجود چشم انداز مناسب برای گردشگری خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.