بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

اتمام پروژه های چهارخطه منتهی به لرستان تا پایان امسال

همه تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اتمام پروژه های چهارخطه منتهی به لرستان است.

اتمام پروژه های چهارخطه منتهی به لرستان تا پایان امسال
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: همه تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اتمام پروژه های چهارخطه منتهی به لرستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهزاد شاکرمی در راستای تبیین عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، تهیه مسکن برای خانواده های ایرانی را مهمترین کارکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عنوان کرد و با بیان اینکه در این دولت احداث چهار میلیون مسکن در کشور هدف گذاری شد، اظهار کرد: از مجموع واحدهای مذکور سهم لرستان بیش از ۱۱۶ هزار واحد بوده که ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد آن در حوزه سهمیه حمایتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه خودمالکی نیز احداث ۲۲ هزار و ۲۷۳ واحد، ۲۸ هزار واحد روستایی و بازآفرینی ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد در دستور کار قرار گرفته است، افزود: همچنین ۳۲۰۰ هکتار زمین برای پروژه های حمایتی در استان نیاز است که تاکنون ۲۲۰۰ هکتار زمین تامین شده  و ۱۸۰۰ هکتار دیگر نیز شناسایی شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در ادامه با بیان اینکه لرستان گلوگاه ترانزیت و یکی از کریدورهای مهم کشور است، بیان کرد: تمام تلاش مجموعه راه و شهرسازی لرستان این است که تا پایان امسال تمامی چهارخطه های منتهی به استان تکمیل شود.

شاکرمی گفت: یکی از مهمترین مجوزهایی که برای حوزه شریانی و حمل و نقل رخ داد، استجازه مقام معظم رهبری در خصوص تهاتر نفت برای پروژه راه آهن خرم آباد، دورود و اندیمشک بود که به تازگی ۱۰ هزار میلیارد ریال تزریق و کلنگ قسمت دوم این پروژه به زمین زده شد.

وی در خصوص وضعیت پرواز و فرودگاه خرم آباد گفت: نسبت به برخی استان های همجوار به لحاظ پروازی وضعیت خوبی داریم هرچند اختصاص یک پرواز دیگر در روزهای پنجشنبه نیاز استان است که مورد موافقت ضمنی وزیر قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه احدات مسیر اربعین در استان یکی دیگر از موضوعاتی است که وزارت راه و شهرسازی که به آن اهتمام دارد، افزود: این موضوع مطالبه ای عمومی است که در سفر اخیر وزیر به لرستان توسط استاندار استان نیز مطرح شد؛ این راه مسیری امن برای زوار اربعین است که از الیگودرز شروع و از پل سیمره کوهدشت عبور می کند.

شاکرمی بیان کرد: در حال حاضر لرستان دارای ۱۷۲ کیلومتر آزادراه، ۴۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۵۶ کیلومتر شبکه ریلی، ۶۶۱ کیلومتر راه اصلی و ۶ هزار و ۹۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.