بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

مسیر پروژه راه آهن لرستان تغییر کرد

با تلاش و پیگیری های سه ساله مسیر راه آهن استان که مقرر بود از حاشیه آزاد راه پل زال عبور کند از کنار جاده قدیم خرم آباد به پلدختر تغییر مسیر داد.

مسیر پروژه راه آهن لرستان تغییر کرد
تین نیوز

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش و پیگیری های سه ساله مسیر راه آهن استان که مقرر بود از حاشیه آزاد راه پل زال عبور کند از کنار جاده قدیم خرم آباد به پلدختر تغییر مسیر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدحمیدرضا کاظمی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پلدختر در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: در بازدید وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی قطعه ۲۱۹ کیلومتری راه آهن خرم آباد پلدختر اندیمشک بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با وزارت راه و شهرسازی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال منعقد و عملیات آن آغاز شد.

کاظمی افزود: این طرح مهم و استراتژیک بسیار سنگین و هزینه بر و یک پروژه ملی و بین المللی تکمیل کننده کریدور شمال، جنوب و غرب کشور به مرکز است که بندر امام خمینی (ره) را به بندر انزلی و شمال غرب و سایر نقاط وصل و دسترسی مناسب و واردات و صادرات بخش زیادی از نهاده های دامی و کشاورزی را از طریق بندر امام فراهم می سازد.

وی با تاکید بر افزایش سرعت پروژه راه آهن لرستان در مسیر دورود، خرم آباد، معمولان، پلدختر و اندیمشک عنوان کرد: ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل استجازه مقام معظم رهبری به طرح تزریق شده و با فعالیت بیشتر کارگاه ها عملیات حفر تونل ها هرچه سریعتر به اتمام خواهد رسید.

کاظمی بیان کرد: با توجه به سابقه بسیار خوب قرارگاه خاتم الانبیا در طرح های عمرانی امیدواریم ابر پروژه راه آهن لرستان که از تاکیدات رییس جمهور شهید بود، در سریع ترین زمان بهره برداری شود.

پروژه راه آهن دورود خرم آباد اندیمشک یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور است که از سال ۹۰ آغاز شده و با توجه به پیچیدگی های طراحی و اجرا و تونل های طولانی در مسیر خرم آباد تا دورود نیازمند منابع مالی ویژه ای است.

راه آهن لرستان در مسیر دورود خرم آباد پلدختر اندیمشک ۳۳۲ کیلومتر طول داشته و در ۲ قطعه تعریف شده است که قطعه اول به نام دورود خرم آباد با ۱۱۴ کیلومتر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۲ درصد آن مربوط به سال گذشته و در پروژه های ریلی عدد قابل توجهی است.

راه آهن خرم آباد دورود اندیمشک یکی از پروژه های اولویت دار ملی است و در راستای تکمیل راه های کریدوری کشور و به ویژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر انزلی که از این مسیر عبور می کند و می تواند ظرفیت ترانزیتی کشور را افزایش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.