بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

◄ کاهش ساعت کاری ادارات دو استان از فردا

ادارات و بانک های این استان، از فردا یک شنبه (۳۱ تیرماه) تا جمعه (۱۲ مرداد ماه)- یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

کاهش ساعت کاری ادارات دو استان از فردا
تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: ادارات و بانک های این استان، از فردا یک شنبه (۳۱ تیرماه) تا جمعه (۱۲ مرداد ماه)- یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی پازوکی اظهار داشت: در پی استمرار گرمای کم سابقه هوا در هفته جاری وبنا به دستور استاندار ، بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لرستان، ساعت کاری ادارات و بانک های استان روزهای یک شنبه تا جمعه (۳۱ تیر تا دوازدهم مرداد)، به مدت دو هفته یک ساعت کمتر (تعجیل در خروج) خواهند بود.

این تصمیم بنابر ضرورت مدیریت مصرف برق و با هدف کمک به پایداری برق خانگی و همچنین تامین برق بخش تولید، صنعت و کشاورزی اتخاذ شده است.

پازوکی ادامه داد: تمام ادارات، بانک ها، شرکت های بیمه ای و سازمان های دولتی مشمول این مصوبه هستند. 

وی افزود: این مصوبه شامل دستگاه های خدمات رسان، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دارای نوبت کاری شیفت گردان شعب منتخب بانک های عامل استان مراکز و بخش های درمانی بیمارستان ها مشمول این مصوبه نمی شوند و فعالیت واحدهای مذکور به روال عادی است.

پازوکی گفت: روشن و خاموش نمودن سیستم های سرمایشی یک ساعت بعد از ورود و یک ساعت قبل از خروج مورد تأکید است.

پازوکی با اشاره به دیگر مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات استان گفت: مقرر شد از طرف اداره کل صمت و شرکت شهرک های صنعتی استان به مدیران محترم صنایع اعلام شود تا نسبت به رعایت برنامه های ابلاغی جهت مدیریت بار اقدام و تعمیرات مورد نیاز در دو هفته آتی صورت پذیرد. 

وی با اشاره به اینکه از سوی اداره صمت مقرر شد به اتحادیه های صنوف مختلف ابلاغ شود تا واحدهای تجاری استان نسبت به مدیریت مصرف برق مشارکت عمومی داشته باشند، گفت: از طریق صدا و سیما و رسانه های عمومی نیز رعایت الگوی مصرف مشترکین خانگی توصیه و فرهنگ سازی انجام خواهد گرفت.​

ادارات همدان از فردا ۲ ساعت زودتر تعطیل می شوند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری همدان گفت: فعالیت ادارات استان با موافقت استاندار از فردا (یکشنبه) تا پایان هفته جاری ۲ ساعت زودتر تعطیل می شود.

حمید پورحسینی اظهار کرد: این تصمیم با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مصوبه کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق با توجه به پیش بینی افزایش دمای هوا گرفته شد.

وی افزود: فعالیت تمامی دستگاه های اجرایی، ادارات و بانک های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای دارای شیفت کاری تا پنج شنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ صبح آغاز و با ۲ ساعت تعجیل در پایان کار، رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد.

پورحسینی خاطرنشان کرد: بدیهی است کسری ساعات کاری براساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری باید از طریق دورکاری جبران شود.

وی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم های برودتی ادارات مربوطه در این روزها هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.