بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

اطفای به موقع حریق در محدوده اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

با هوشیاری و حضور به موقع تیم آتش نشانی بندر امیرآباد و کمک آتش نشانان صنایع همجوار ، آتش سوزی در محدوده اراضی غربی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با موفقیت مهار شد.

اطفای به موقع حریق در محدوده اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با هوشیاری و حضور به موقع تیم آتش نشانی بندر امیرآباد و کمک آتش نشانان صنایع همجوار ، آتش سوزی در محدوده اراضی غربی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با موفقیت مهار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، محمدعلی موسی پور گرجی از اطفاء به موقع حریق در محدوده اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد و گفت: به محض دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در محدوده اراضی غربی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تیم آتش نشانی بلافاصله به موقعیت اعزام و با اقدامات پیشگیرانه مانع از وسعت حریق به تاسیسات و صنایع شدند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، این آتش سوزی در میان درختچه ها و علفزارهای حد فاصل  موج شکن و رینگ پیرامونی بندر رخ داد و به دلیل وضعیت جوی و وزش شدید باد به سرعت در حال گسترش بود که با حضور به موقع آتش نشانان بندر امیرآباد و صنایع همجوار به طور کامل مهار شد.

محمد علی موسی پور گرجی با بیان اینکه عملیات مهار آتش سوزی ۳ ساعت  به طول انجامید بیان کرد: در این حادثه ۲۵ نفر آتش نشان، ۵ نفر نیروهای امدادی و حفاظتی، ۲ دستگاه لودر و ۸ خودروی آتش نشانی متشکل از تیم های آتش نشانی بندر امیرآباد، نیروگاه شهید سلیمی نکاء، پایانه های نفتی شمال و تاسیسات گازی شهید تندگویان حضور داشتند و توانستند آتش را کنترل و مهار کرده و مانع از خسارت به تاسیسات شوند.

موسی پور تصریح کرد: در این فصل افزایش دما و وزش باد شدید عامل اصلی بروز آتش سوزی پیش بینی می شود که با اقدام پیشگیرانه و گشت های مستمر و همچنین پاکسازی اراضی از علف های خشک می تواند از این حوادث جلوگیری کرد.

وی در پایان  اعلام کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت و به دلیل وضعیت هوا و وزش باد و در نظر گرفتن کمترین ریسک گشت های مستمر پیرامون موقعیت حادثه در حال انجام است و دلیل اصلی آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.