بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب های ساحلی این استان را از اواخر وقت امروز دوشنبه تا پایان عصر سه شنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.​

با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، فعالیت های دریایی در خزر ممنوع شد
تین نیوز

هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات غربی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، پیش بینی کرد که دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه ناپایدار مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق ساحلی تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۱.۶ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت شناورهای صید کیلکا، تردد شناورها در حوضچه بنادر و همچنین اختلال در فعالیت های بندری تخلیه و بارگیری کالا را به همراه خواهد داشت.​

هواشناسی مازندران در این اخطاریه، علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت مراقبت در تردد شناورها در حوضچه بنادر و سایر فعالیت های دریایی، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی را ممنوع اعلام کرد و نسبت به صید پره و همچنین صید کیلکا و فعالیت شناورهای متوسط در طی این مدت هشدار داد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.​

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا در مناطق ساحلی و جلگه ای صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد، با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و در دامنه ها و ارتفاعات صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر و اوایل شب ابری با رگبار و رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری و از بعدازظهر ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید، روز پنجشنبه ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و کاهش دما وئ از روز جمعه تا روز یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۳۲.۶ و دلیر چالوس با ۲۰.۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.