بازدید سایت : ۳۴۶۰۵

عزمی برای شتاب تجارت خارجی مازندران در دولت چهاردهم

سرمایه گذاری های کلان زیر ساختی در بندر امیر آباد که توسط دولت انجام شد نقش مهمی در رونق صادرات مرکبات مازندران داشته است.

عزمی برای شتاب تجارت خارجی مازندران در دولت چهاردهم
تین نیوز |

صادرات محصولات مازندران با کشتی و حمل دریایی در راستای راهبردهای توسعه محور و آینده نگرانه مسوولان امر و بخش خصوصی اکنون در مسیری نوینی قرار گرفته و به سمت افزایش درآمدزایی با تجاری سازی و کیفیت بخشی محصولات تولیدی در حال حرکت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در حالی نخستین محموله مرکبات مازندران به کشور روسیه در ماه های قبل با کشتیرانی دریای خزر از طریق بندر امیرآباد در شرق استان به همسایه شمالی ایران صادر شد که با تکمیل زیر ساخت ها رونق تجارت بین ایران و روسیه و دیگر کشورهای حاشیه خزر زمینه افزایش صادرات مرکبات از مازندران فراهم شد و در سال زراعی گذشته به رکورد بی سابقه ۷۹ هزار تن رسید.

سرمایه گذاری های کلان زیر ساختی در بندر امیر آباد که توسط دولت انجام شد نقش مهمی در رونق صادرات مرکبات مازندران داشته است و این رویه برای سالهای پیش رو هم ادامه دار خواهد بود.

قیمت مرکبات در ابتدای برداشت محصول که هنوز صادرات آغاز نشده بود دچار رکود قیمت در مازندران بود. اما بعد از آغاز صادرات مرکبات قیمت ها رو به افزایش گذاشت و رونق به بازار مرکبات برگشت.

رفع نیازهای ضروری بندر امیرآباد با سرمایه گذاری های کلان دولت در بخش های مختلف سبب شد که این بندر به یکی از راهبردی ترین بنادر کشورهای حاشیه خزر تبدیل شود. و بخشی از رکورد شکنی صادرات مرکبات مازندران به خاطر ظرفیت های خوب این بندر است که برای کشورهای حاشیه خزر جذابیت های فراوانی دارد.

دولت برای رونق صادرات و افزایش حجم مبادلات تجاری در بندر امیر آبادی سرمایه گذاری زیر ساختی مهمی انجام داده است. و در صورت نیاز و ضرورت طرح های مورد نیاز دیگری را هم در این بندر آغاز خواهد کرد.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

در این پیوند مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران از صادرات ۱۴۰ میلیون دلاری کالا از ابتدای امسال تا پایان تیرماه از استان خبر داد.

نادعلی کهنسال گفت: ۱۱۳ میلیون دلار کالا از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه امسال از مازندران به کشورهای هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این میزان کالا ۶۶۱ هزار تن بوده که از گمرکات استان صادر شده است.

کهنسال گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی، فرآورده های خوراکی، بستنی و شربت های یخی، مرکبات، کیوی، گل و گیاه، مواد پلاستیکی، سیمان، کاغذ و ... بوده که به کشورهای روسیه، عراق، امارات، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ... صادر شده است.

مدیرکل صمت مازندران افزود: در همین مدت ۶۶۳ میلیون دلار کالا وارد گمرکات استان مازندران شده که از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

کهنسال گفت: کالاهای وارداتی شامل انواع غلات، روغن حیوانی و نباتی، محصولات شیمیایی، خوراک آماده دام و ... بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.