آماده سازی ایستگاه متروی شهرجدید هشتگرد تا بهمن ماه امسال
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور از تلاش برای بهره برداری از ایستگاه متروی شهر جدید هشتگرد در استان البرز تا بهمن ماه امسال خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور از تلاش برای بهره برداری از ایستگاه متروی شهر جدید هشتگرد در استان البرز تا بهمن ماه امسال خبر داد.
حبیب الله طاهرخانی در بازدید از مترو شهرجدید هشتگرد افزود: هدف ازاین بازدید رفع معارضان این مسیر برای راه اندازی سریع این خط ریلی است . وی گفت: راه اندازی این خط با توجه به وجود معارض دچار مشکل شده که امیدواریم در اسرع وقت با پیگیری هاو نشست های با استاندار البرز این مشکلات رفع شود. طاهرخانی اضافه کرد : با توجه به اینکه این پروژه اولویت استان البرزو شرکت عمران شهرهای جدید کشور است ، اعتبار لازم از خزانه تحویل گرفته ایم و تجهیزات و تامین سیگنالینگ آن انجام شده است
استاندار البرز نیز دراین بازدید گفت: در بحث معارض این پروژه سه نقطه پل حصارک، دانشگاه خوارزمی و زیرگذر بهارستان تنگناهایی وجود داشت که نشست هایی با مدیران کل وشهرداران انجام شد ومسائل مطرح شد که یکی از آنها تعیین ایستگاه بود.
محمدعلی نجفی افزود : تعیین ایستگاه به نظر فنی شرکت و مشاور و شورای ترافیک واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هشتگرد مشکل خاصی وجود ندارد وتنها تامین مالی وتقویت آن وجود دارد که آنهم از طریق سازمان برنامه ریزی کشور دنبال خواهد شد.
نجفی گفت: ما معتقدیم این پروژه بزرگ کشوری بوده و اهمیت خاصی برای شهر تهران والبرز دارد و طبق نظر کارشناسان30 الی 35 درصد بار ترافیکی را کاهش خواهد داد ، ضمن اینکه دیگر هزینه های جانبی ، آلودگی و ترافیک سنگین نیز با راه اندازی این پروژه عظیم حل خواهد شد.
وی اظهار داشت : طی چند ماه آینده کار این پروژه با مساعدت وزارت راه وشهر سازی و شرکت عمران و شورا وشهرداران وفرمانداران به اتمام خواهد رسید و از بار ترافیکی ومشکلات کاسته خواهد شد.
ایستگاه مترو شهر جدید هشتگرد یکی از بزرگترین ایستگاه های کشور است که کار اجرایی آن رو به اتمام است و در مسیر خط ریلی 25 کیلومتری گلشهر به هشتگرد قرار دارد.
با سلام سوالی که مطرح است ایا خط هشتگرد هم زیر نظر شرکت مترو تهران میرود؟ یا خود استان البرز مدیریتش بعهده میگیرد نکته بعدی بحث واگذاری قسمتی از مترو کرج بخود استان البرزبود .
طبق سخنان مدیران سابق فقط شواری شهر تهران سالی ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه نگه داری این خط میدهد درحالیکه اداره برق استان البرز بارها برق مترو قطع کرده اند.درحالیکه مترو در حوزه جغرافیایی و مورد استفاده خودشان هست
در این موردهم باید یک شفاف سازی شود . بحث اساسی دیگر نام شرکت مترو ، مترو تهران و حومه بوده است ، که بعضی وقت ها نام حومه حذف و در بعضی موارد اضافه میشود .
من با اینکه هشتگرد زیر نظر تهران برود مخالف نیستم چون نظم و توانایی مترو تهران بالاست و خودمان هم میدانیم استان البرز و حتی وزارت راه توانایی ساماندهی منظم انرا ندارند نمونه قطارحومه ای،
ولی اینجا بحث هزینه هم مهم هست که ایا هزینه نگه داری مترو هشتگرد و کرج باید مالیات شهروندان تهرانی بدهند؟
مطمئنا یک بار اضافه هست ، دولت هم خودشرا راحت کرده و این هزینه بر دوش مردم تهران انداخته که خود لنگ بودجه تکمیل خط ۶ و ۷میباشد.
اینجا باید بنظرم دولت ردیف بودجه مشخص به مترو تهران برای نگه داری مترو کرج و هشتگرد بپردازد یا مدیریتش خودش بعهده بگیردو یا مدیران استان های مزبور.